Brus

DiVAN
14 juni 2005 · 22 Inlägg

Tja!

har kopplat in mitt nya system i bilen, slutsteg och hela kittet...

När allt är påslaget med volymen på 0 så hörs det ett brus, sus eller vad man nu ska kalla det... inte högt men det hörs...störande är det!

vad är fel?!?!?!?!! så här kan jag ju inte ha det FFS!!!

Ström och signalbablarna är dragna på varsin sida av bilen....

Tack på förhand!

loudness
14 juni 2005 · 4 554 Inlägg

är ganska säker på att det är huvudenhetens fel... vad är det för spelare?

mrcelica
14 juni 2005 · 1 639 Inlägg

Det är kvaliteten på komponenter i steg och huvudenhet som avgör hur högt detta brus blir... Man får räkna med det om man inte köper mycket dyra prylar, inget som är fel !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
DiVAN
16 juni 2005 · 22 Inlägg

Det ÄR dyra prylar, JBLs dyraste steg och JVCs senaste MP3/CD spelare...så jag tror inte att det e några problem me dem!!!

loudness
16 juni 2005 · 4 554 Inlägg

okej..hade nämligen en gång en billigare spelare i och den gav en hel del brus och när ja bytte försvann de.. har aldrig vart med om något sådant problem då..

mrcelica
16 juni 2005 · 1 639 Inlägg

DiVAN skrev:
Det ÄR dyra prylar, JBLs dyraste steg och JVCs senaste MP3/CD spelare...så jag tror inte att det e några problem me dem!!!

Vem har sagt att det ska vara problem med dem ??? ALLA apparater har ett visst bakgrundsbrus, och billigare apparater brusar oftast mer än dyra !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
TT-Avant
17 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Hur har du ställt gain kontrollen på steget? står det på max, mitten eller väldigt lite?
Sen så, vad har du för signalkabel?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
DiVAN
18 juni 2005 · 22 Inlägg

Gain kontrollen står i mitten, har BRLs dyraste kablar, till alla kanaler.

Va tror ni om jorden? stegen är jordade i baksätesfästerna, rätt ner i karossen....

TT-Avant
18 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Där ska inte vara några problem. men hur har du lågnivån från stereon..vad va det för spelare? Har den 2Volt eller 4-5volt på lågnivån. har du splittat den?försvinner det om du dra ner gain kontrollen?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Vogge
18 juni 2005 · 494 Inlägg

Hej jag har mitt steg också jordat i baksätes fästet och jag får ett skumt ljud när jag sätter på steron och de var någon som sa att de inte var ett bra ställe att jorda på. jag har inte provat någon annastans än men de kan vara värt ett försök.!!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
DiVAN
19 juni 2005 · 22 Inlägg

Det är JVC senaste, finns på BRL.se, kostar 2288:- el nått sånt... har tre lågnivåutgångar så jag har en till varje kanal, fram bak och en ren subbutgång  till monosteget som driver basen... vet inte va det e för Volt på dem, e jag helt ute å cyklar, men jag har hört att det itne ska spela nån roll?!?! *osäker*

aaajooo ju lägre gain jag har desto mindre hörs ju bruset...men kan ju inte ha minimalt på gainen å ha maxvolym på stereon...Humm...

Ang Tiaz "skuma" ljud när du slår på steget, så kan det vara att all ström kommer på på en gång... DVS att steget inte höjer gradvis utan allt kommer på en gång, då kan det uppstå ett "puff" ljud lika så när man stänger av tändningen och steget... hade så på mitt förra MDS steg i min ford...

Tack för svaren boys!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang