klickar när jag svänger

opel4life Delphian
6 juli 2006 · 68 Inlägg

När jag svänger (bara höger) så klickar/glappar något i fram på bilen. Det låter inget men jag känner det i kopplingspedalen och ratten. Det klickar inte konstant utan bara en gång. klickar/glappar inte i högre hastighet utan bara när jag kör sakta och svänger. Haft den på verkstad 2 ggr för felet men de hittar inget fel på den. har även bytt övre fjädersätet (vänster), då detta har varit skeft innan och vi trodde sätet var boven i dramat. någon som har någon aning, har kollat allt under bilen och allt verkar sitta som det ska. HJÄLP!!!

Opel Corsa OPC "Powered by EDS" (2007)
ironhead volvoraggare
6 juli 2006 · 4 776 Inlägg

det kan vara drivknuten om bilen är framhjulsdriven eller hjullagret

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Miklen
6 juli 2006 ·

japp.. sådär har ja me..har hört att d helt enkelt kan bero på att framvagnsinställningen e lite dålig å då drar d såpass mycke i däcken att d kan hoppa över lite i servot..men ja vet inte.. ja vet bara att min framvagnsinställning e kass..å d "klickar" till ibland i kurvor men typ bara under 70 km/h

ironhead volvoraggare
6 juli 2006 · 4 776 Inlägg

ännu värre är det när det börjar klicka konstant

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
pedaure
7 juli 2006 · 11 Inlägg

det kan ju annars vara en kalkon i hjulhuset.

Senast redigerat av pedaure (7 juli 2006)

opel4life Delphian
7 juli 2006 · 68 Inlägg

Jag har precis gjort en framhjulinställning, felet fanns även innan hjulinställningen. har en framhjulsdriven astra -00. orkar inte bry mig, blir det värre så får jag väl kolla upp det igen.

Opel Corsa OPC "Powered by EDS" (2007)
Mattzzon Trucker
10 juli 2006 · 168 Inlägg

Du har inte sänkt bilen?. För de kan vara så att har du sänknings sats me fjädrar o dämpare så är de dämparnas spets som går upp i fästet som rör sig när man svänger, men efter som att du bara upplever när du svänger höger så tro ja inte de är de.

jonne_X
10 juli 2006 · 64 Inlägg

de kan vara gummi skyddet till drivknutarna som e kass de kan torka och spricka på sommaren och därav komma in grus. så hände det på min fassas audi a4 iallafall.

kan vara värt att ta en titt.

Audi A4T (1997)
tqvisten
10 juli 2006 · 51 Inlägg

Mattzzon skrev:
Du har inte sänkt bilen?. För de kan vara så att har du sänknings sats me fjädrar o dämpare så är de dämparnas spets som går upp i fästet som rör sig när man svänger, men efter som att du bara upplever när du svänger höger så tro ja inte de är de.

Där sade du något...kände igen mig på samma sak. grejjen är att golfen min är mycket sänkt (fram) och jag hör oxå "mjuka dunk/klick" när jag svänger i låg hastighet. Det kan alltså vara dämparn?

Insomniaz
10 juli 2006 · 23 Inlägg

låter som drivknuten. hade samma problem och så bytte jag drivknuten och ljudet försvann:-)

Gött me Törbo!!
tqvisten
10 juli 2006 · 51 Inlägg

oki, det var det jag också tänkte på, har redan beställt hem det, så jag hoppas oxå att det är det.

Rowbean Bilförsäljare på Hörby Bil
10 juli 2006 · 152 Inlägg

gör som Bosse Bildoktor säger annars, skruva upp radion;)

Peugeot 206 S1600 "Nr.005" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang