Tjenna!
Efter att min gamla motor rasat så har jag renoverat en ny motor (års mod -93)
Men nu när man ska starta bilen när den stått under en natt så vill den först inte starta på direkten när man vridit om nyckeln, utan man får nöta en stund, och när den väl går igång så är tomgången låg, och man får inte röra gasen, för då dör den direkt.. Men låter man den stå med låg tomgång så efter en kort stund så går den upp i varv som en motor brukar göra när man startar den. Men så fort man petar snabbt på gasen så är den påväg att dö.
Jag hade ju fördelarlocket samt den där plattan bakom demonterat när jag renoverade motorn, sen satt jag bara ihop det som jag trodde(man såg märken där skruvarna hade suttit förr satt).
Kan det ha med det att göra?att man måste justera tändningen eller nått sånt?
Fast det ska väl inte gå att justera tändningen på 940?
Även om man drog ur tomgångskabeln så hände det inte ett skit, utan den gick som vanligt,
det provade jag mest bara för att se om jag kopplat några kablar fel..
Har provat bytt tomgångsmotorn och lmm men utan resultat, Kanske justera spjälllägesgivaren?
Eller kan det va nå fel på orginal dumpen, såg att det var en spricka i membranet i dumpen oxå, kan det ha något med det att göra?
Vad är felet? :S
//Marcus
Senast redigerat av ander3on (10 maj 2009)