3481
Sök

Bmw 328, Går dåligt på låga varar, dör ibland när man kopplar.

34 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
#1
Hallå. Tog ut bmwn i helgen, starta den å lät den gå på tomgång så ibland så dog den bara. Så tänkte det är väl att den stått ett tag, så har kört 10 mil nu ungefär å den beter sig lika. När man startar så tar det  ett bra tag innan den tänder, sen går den knappt på tomgång bara upp å ner strax över 500rpm.  sen efter 3500 - 4000 blir det som med en turbo. Bara klipper till så går den som ett skott. sen samma visa när man kommer under 3500. Händer ofta att den dör när man kopplar innan korsning å sen när ja var ute å körde en sväng nyss så höll ja jämn gas så börja den böa tills man gasa igen. Tankat 98 å letat efter hål i insug men hittar inget.. Så behöver er hjälp.. Mvh Andreas
Senast redigerat av antejon (7 april 2009)


8 Inlägg
9 april 2009
#2
Kolla tändkablar och hela den biten som hör till.

77 Inlägg
9 april 2009
#3
Går den på alla cylindar hela tiden? Ingen motorlampa som lyser på instrumentet?
Isåfall kan det vara en tändspole kanske, då går den som skit och ofta på färre cylindrar.

Din beskrivning låter i och för sig inte EXAKT som detta men kanske värt att kolla på.

Johan Sjöström
BMW 328tii
NS 8.29

34 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#4
okej ! ska kolla upp det på engång !


34 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#5
Det enda som lyser är antisladd lampan som sitter mellan mätarna. Den har typ hänkt sig å lyser jämt, vet inte om nån givare glappar, har inte hunnit kolla men ska undersökas till veckan !


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
11 april 2009
#6
exakt samma symtom som jag hade för ett par månader sedan under insuget så sitter tomgångsmotorn. funkar den eller har någon slang till den hoppat ur?

Kan va många fel som liknar varandra på de där motorerna smile

Jag skulle kollat detta först.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

96 Inlägg
11 april 2009
#7
kondens vatten i bensinledningarna kanske, med tanke på att den har inte har anväds på ett tag.

34 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#8
ja, kondens tror ja med. men kört en tank nu på 98octan plus octan boost. men man hör på start motorn att nå e fel. för det smäller inte till så är den igång utan startmotorn får gå ett par varv innan den hoppar igång.


263 Inlägg
11 april 2009
#9
du! fördelarlock och rotor! kollat så det inte är ärjat där? smile

Bjuuuu han!!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
11 april 2009
#10
_Jacob_ skrev:
du! fördelarlock och rotor! kollat så det inte är ärjat där? smile

Kolla vad det är för bil innan du föreslår hjälp. tändd moduler som styrs ifrån styrboxen

Kolla tomgångs motorn!

tar 5 min.

Tömma tanken och tanka igen tar ju 20min

Mvh

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

263 Inlägg
11 april 2009
#11
jag tror mer på att det spökar i tändningen någonstans. Du kan ju köpa en haynes bok å se vad den säger om symptomet.

Bjuuuu han!!

34 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#12
okej, men en fråga. vart fan sitter tomgångsmotorn? Leta idag men vet inte ens hur den ser ut. så det vart ganska svårt. smile


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 april 2009
#13
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24381/622732_2bh1mn.jpg
tomgångsmotor

Typ såhär ser den ut.
Är troligtvis inte svart på din bil

Dra bort de 2 slangarna och 1 kontakt och plocka ut den. kolla om innanmätet går att snurra på.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
14 april 2009
#14
Kam eller vevaxelgivare har jag hört ska kunna ge liknande symtom

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
14 april 2009
#15
Iafal när vevaxelgivaren är kass = kaputt så startar inte ens bilen. har inte hört eller varit med om att de kan vara "halv" dåliga

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

34 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
#16
Felen hittade, lämna in bilen på verkstad så dom fick gå igenom den med dator. Lambosond. stavas? å vevaxelgivaren var paj. Tack så mycket för all hjälp smile


6 Inlägg
11 maj 2009
#17
antejon skrev:
Det enda som lyser är antisladd lampan som sitter mellan mätarna. Den har typ hänkt sig å lyser jämt, vet inte om nån givare glappar, har inte hunnit kolla men ska undersökas till veckan !

antisladd lampan kan lysa om vajern som sitter på gasreglaget på insuget hoppat av... den gjorde de för mej några ggr på den bilen. ett annat tips är ju att fråga på www.pure-pf.com när något strular, då slipper du alla moped åkare som tror att du fått fuckt i fördelar locket så fort de e ngt.

hoppas du fortfarande e nöjd med bilen, jag saknar den som faan!sad


Sök