8322
Sök

Laddtrycks problem

30 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
hejsan jag har en s70 2,5t som är chipad på bsr där dom ställde up laddet till 0,9 i höstas. Men nu när jag tog ut den efter vinterförvaring tyckte jag den gick lite lustigt så jag monterade dit en laddtrycks mätere för att se hur laddet låg och såg då att den ligger bara på 0,5 i bland och ibland går den redigt up till 0,9.

oftast är det så att den går först up till 0,9 sen går ner och stannar på 0,5 eller så går den bara up till 0,5 tills man startar om bilen en gång då går den riktigt up till 0,9 en stund men sendan går den till back?
(är lite olika ibland går den lägre ner än 0,5 mm)

Kan inte fatta vad det är för fel på bilen:S har bytt slanagarna till magnetventilen (laddtrycksventilen)
har även bytt laddtrycksventilen men det hjälpte inte har ni några förslag man kan göra?

tack i förhand Mvh fredrik

Volvo s70 2,5t

4 682 Inlägg
17 maj 2009
kolla så att alla slangar e täta.

30 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
ja villka slanagar ska man kolla mer än dom så går up till laddtrycks ventilen? jag har ju bytt dom flesta där nämligen?

Mvh fredrik

Volvo s70 2,5t

4 682 Inlägg
17 maj 2009
alexandersson skrev:
ja villka slanagar ska man kolla mer än dom så går up till laddtrycks ventilen? jag har ju bytt dom flesta där nämligen?

Mvh fredrik

alla tryckslangar, mellan turbo å insug,den till laddtrycksmätaren o.s.v.

30 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
okej ska kolla alla dom med är det bara till att ta bort dom som gäller då och kontrollera eller går det göra på ett smidigare sätt?

/fredrik

Volvo s70 2,5t

4 682 Inlägg
17 maj 2009
alexandersson skrev:
okej ska kolla alla dom med är det bara till att ta bort dom som gäller då och kontrollera eller går det göra på ett smidigare sätt?

/fredrik

du kan felsöka med startgas.

1 Inlägg
17 maj 2009
har hört att en snubbe drog ut ngn sorts slang under huven på sin saab 9000 t så turbon ladda mer  ,,stämmer det?
och isåfall hur vet man vilken slang som är den rätta ?
snabb bil för högst 30lök vilken är det?
och vad skulle ett högtryckturbo kostas som billigast?
mvh Jens
är lite kass på sånt så ni vet

30 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
ja den är kopplad till insugsröret:S kan inte förstå vad felet kommer ifrån:S

//fredrik

Volvo s70 2,5t

Sök