8350
Sök

GLT kammar i T5 -95

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Jag frågar för en väns räkning, och har inte bilen i fråga själv.

Men har hört att GLT kammar från 170hk ska ge mer effekt vid höga varv om man stoppar ner dem i en T5.

Och det är lite saker som undras över detta.

1. Blir det mer effekt? eller bara mer vid höga varv?
2. är det värt det?
3. ska man montera den färdigt med remhjul och rubbet? och ska man montera dem efter original markeringar?
4. Det är så att han har en "donatorbil" av "äldre" modellen av 850, alltså en från innan 94, och bilen grejerna ska hamna i är en -95 t5, med ca 300hk.

hoppas på svar, och tar gärna emot tips.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

8 295 Inlägg
20 maj 2009
1: Nej, det blir ingen egentlig effektökning, de ger mest en annan karaktär. Mappar man om för det så kan de va värda 15hk, men omappat så så det nån enstaka bara. Notera att om det är en 2 liters så kommer den nli rätt klen vad det gäller bottendraget.

2: Om man ändå ska byta lyftare så det ju lika fasen. Men att byta rakt av... Mja.. Det beror på vad som är gjort åt den i övrigt.

3: Man kan inte montera rakt av, kamdreven är justerbara, och man lär nolla kammarna ritkigt om man vill få ut nåt vettigt. Dessutom är det inte samma kamdrev till turvbo och en gammal glt, så dem lär ju bytas ändå.

4: Inga bekymmer

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
okej tackar för svaren, jag tror han har BSR steg 3 på den, och det är väl.....

mappning/chipp
1-1,1 i ladd
avgas?

det är en 2,3 litersmaskin i bilen.

här är bilen.
http://www.garaget.org/?car=62969

Nja motorn är i jättebra skick, men en drivknut ska bytas och han har en gammal GLT som får agera reservdelsbil, och då kom tanken fram att kammarna kanske kan vara roliga smile

och angående mappning så vet jag inte om han vill få det gjort igen... men ska be han kolla in tråden

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök