Laddproblem V70R AWD -98

DaN1eL_
19 maj 2009 · 16 Inlägg

Var ute och åkte idag och så klev jag på, på 2:an och vid ganska högt varvantal stack laddet iväg upp på 1,2 kg och "överladdsskyddet" slog i.
Kollade igenom alla slangar och det såg grönt ut.
Har ny magnetventil och ny turbo.
Bilen är ochippad och nya ombyggda tryckrör med öppen dump.
Tänkte börja med att nollställa styrboxen.
Gör jag det genom att bara dra ur styrboxen och låter den vara ur i ca 10 min och sätter i den?
Några andra tips och idéer?

//Tack på förhand

Mitsubishi Evo IV RS "Goes Evo V-VI TME" (1997)
Dream_on
20 maj 2009 · 214 Inlägg

Ja de ska stämma. Så nollade jag min gammla 850 T5R iaf. hur ser klockan ut på turbon? borde inte laddet skena iväg om inte wg-klockan inte klarar av att hålla trycket?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Stefan Varberg Supraman
21 maj 2009 · 2 300 Inlägg

du låter miuspolen hänga av i minst en kvart.
om wg inte håller emot ska laddet sjunka.

koppla förbi magnetventilen och kör slangen direkt från kompressorhuset till wg-klockan.
Detta för att veta vad du har för grundladd.
Har för mig att det ska ligga på runt 0,5.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang