3186
Sök

Volvo 745 tic - 88 bryter vid 5000rmp

326 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
ja som de står, jag har en volvo 745 tic 88. den går hur bra som helst men direkt när man kommer till 5000rmp så slår den av precis som man stänger av bilen när man kör tex motorväg och bara vrider av nyckeln. den dör på alla växlar. vad kan de vara för fel eftersom den slår ifrån vid just 5000varv de ska ju gå att varva mer. tack för seriösa och snabba svar smile mvh henke

Forummoderator
26 470 Inlägg
22 maj 2009
grindborg1 skrev:
ja som de står, jag har en volvo 745 tic 88. den går hur bra som helst men direkt när man kommer till 5000rmp så slår den av precis som man stänger av bilen när man kör tex motorväg och bara vrider av nyckeln. den dör på alla växlar. vad kan de vara för fel eftersom den slår ifrån vid just 5000varv de ska ju gå att varva mer. tack för seriösa och snabba svar smile mvh henke

Hur mycket laddar du? Kan ju vara tryckvakten som slår ifrån tex.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

326 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
grindborg1 skrev:

Hur mycket laddar du? Kan ju vara tryckvakten som slår ifrån tex.

den laddar 0.9bar men vi ställde ner till 0.6 oxå för att kolla men de vart samma sak och de vart de. om de är tryckvakten, vad ska man göra åt de? och kan de inte vara tändboxen de är fel på eftersom den klipper precis vid 5000varv ?
Senast redigerat av grindborg1 (22 maj 2009)

4 693 Inlägg
22 maj 2009
Något vajse med varvtalsregulatorn kanske?

Booyakasha!

SKÅNING
1 215 Inlägg
22 maj 2009
har du skruvat upp laddet eller bara satt ett T kors på slangen till tryck klockan? hade samma problem på min när jag körde med T kors men den bröt redan vid 3700rpm och när jag satte på en hel slang och sen skruvade upp ladet till 0,9 så funkade det fint kunde till och med köra på varv stoppen big_smile

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

326 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
alexm- skrev:
har du skruvat upp laddet eller bara satt ett T kors på slangen till tryck klockan? hade samma problem på min när jag körde med T kors men den bröt redan vid 3700rpm och när jag satte på en hel slang och sen skruvade upp ladet till 0,9 så funkade det fint kunde till och med köra på varv stoppen big_smile

de sitter pysventil där nu så de blir ju som ett t-kors. ska prova lite olika saker idag för måste få den att gå bra. men de är konstigt att den bryter vid just 5000varv på alla växlar.

Sök