Till alla som vill trimma sin sugis...

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
5 april 2009 · 1 123 Inlägg

LasseMan skrev:
beställde lite godis igår till min sugis så som fullgaspasta, viktade startspjäll, modifierat avgasplenium.
sen tänkte jag korta av frambalken för att kunna få mera vrid ur kompsvängen

gissar på att dessa saker ska ge en effektökning på 200-250++

jag monterade kamdre,alal remskivor hks filter idag sen hks dragger 4tum från tidare.. sen bilen e lättad och massa väghållning.. de blev jäklarmkt piggo skit kul jag älskar sugis trimma o de komemr jag att göra framöver,, ska slang pågrenrör+lite till:P

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Aerodynamik ...
5 april 2009 · 7 120 Inlägg

_lee_jr skrev:

LasseMan skrev:
beställde lite godis igår till min sugis så som fullgaspasta, viktade startspjäll, modifierat avgasplenium.
sen tänkte jag korta av frambalken för att kunna få mera vrid ur kompsvängen

gissar på att dessa saker ska ge en effektökning på 200-250++

jag monterade kamdre,alal remskivor hks filter idag sen hks dragger 4tum från tidare.. sen bilen e lättad och massa väghållning.. de blev jäklarmkt piggo skit kul jag älskar sugis trimma o de komemr jag att göra framöver,, ska slang pågrenrör+lite till:P

Klockrent lol

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
5 april 2009 · 1 123 Inlägg

Aerodynamik skrev:

_lee_jr skrev:

LasseMan skrev:
beställde lite godis igår till min sugis så som fullgaspasta, viktade startspjäll, modifierat avgasplenium.
sen tänkte jag korta av frambalken för att kunna få mera vrid ur kompsvängen

gissar på att dessa saker ska ge en effektökning på 200-250++

jag monterade kamdrev,alla remskivor(lättad) hks filter idag sen hks dragger 4tum från tidigare.. sen bilen e lättad(50kg)lättare nästa år då åker nog baksättet, och massa väghållning.. de blev jäklar mkt pigg skit kul jag älskar sugis trimma o de kommer jag att göra framöver,, ska slang på grenrör+lite till:P

Klockrent lol

ska försökta spara lite mer cash så de åker på ett par hks 272 eller 279 kammar sen baksättet då blir bilen ca; 100kg lättare än original 1400kg på en 6:an 300hk de få dugga:P de finns mkt bra o billiga saker från usa om man vill trimma japanska bilar...
jag köpte supra na p.g.a utseende,billiga trim delar,pris och billigare försäkring de sista e viktigaste:P

Senast redigerat av _lee_jr (5 april 2009)

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
16 april 2009 · 355 Inlägg

_lee_jr skrev:

Aerodynamik skrev:

_lee_jr skrev:

jag monterade kamdrev,alla remskivor(lättad) hks filter idag sen hks dragger 4tum från tidigare.. sen bilen e lättad(50kg)lättare nästa år då åker nog baksättet, och massa väghållning.. de blev jäklar mkt pigg skit kul jag älskar sugis trimma o de kommer jag att göra framöver,, ska slang på grenrör+lite till:P

Klockrent lol

ska försökta spara lite mer cash så de åker på ett par hks 272 eller 279 kammar sen baksättet då blir bilen ca; 100kg lättare än original 1400kg på en 6:an 300hk de få dugga:P de finns mkt bra o billiga saker från usa om man vill trimma japanska bilar...
jag köpte supra na p.g.a utseende,billiga trim delar,pris och billigare försäkring de sista e viktigaste:P

100kg på ett baksäte? yikes är baksätet byggt i betång i suprorna? då förstår jag varför dem väger extremt mycket orginal iaf smile

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
16 april 2009 · 1 123 Inlägg

_tedde88_ skrev:

_lee_jr skrev:

Aerodynamik skrev:
Klockrent lol

ska försökta spara lite mer cash så de åker på ett par hks 272 eller 279 kammar sen baksättet då blir bilen ca; 100kg lättare än original 1400kg på en 6:an 300hk de få dugga:P de finns mkt bra o billiga saker från usa om man vill trimma japanska bilar...
jag köpte supra na p.g.a utseende,billiga trim delar,pris och billigare försäkring de sista e viktigaste:P

100kg på ett baksäte? yikes är baksätet byggt i betång i suprorna? då förstår jag varför dem väger extremt mycket orginal iaf smile

jag menade att ha lyckat sparat 100% på att byta till lättare coilvers, pulleys, grenrör,baksättet o framsättet de ca; 100kg total lättare och du jag var hos bilprovningen o vägde bilen väger 1370kg utan förare,tomt tank och reservhjul de fan bra:P älskar sugistrim ...behöver inte massa hjälp med ladd,luft o massor annat  de bara suga påtongue håller på spara lpengar samtidigt letar jag efter hks 264 trim kammar... tills nästa år ska de slipa ventiler,porta o sån sen få de duga,, o målet skall vara nått dåtongue ca: 320 -330hk.... sen måste jag säga att de är dyrt att sugis trim men de e inte överdriver dyrt om man leta prylarna från usa eller england, när alla grejer är på då kommer jag som sagt ha mellan 320-330hk dvs och vad detta har kostat mig?40,000:- ungerfär inkl massa väghållning så till frågan de kanske för de pengarna som jag har lagt nerpå bilen då kanske hade jag kunnat köpt en med turbo dvs twin.....
men som sagt jag vill bygga på de jag vill ha och inte som alla andra.... de är dyrt att vara udda men men manär somman är:
så från 220hk original till 320hk för 40,000:- inkl arbete och massor med väghållning som sagt

Senast redigerat av _lee_jr (16 april 2009)

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
ZonaX Svetsare
22 maj 2009 · 3 150 Inlägg

blacken skrev:

qazse skrev:
alltså vad svamlar ni om??
kardanförgasarsnöre?
kondensatorkosmodulen?

fan ni kan ju inget om motorer och bilar : /
ni borde prata lite med reodor fälgen så får ni lära er hur man bygger både bil och motor från grunden : P

då kommer ni få en riktig dräpare
toppar runt 400km/h trots att bara motorn väger några ton XD

(fast ni bör nog fundera på att skaffa bättre bromsar och sånt)



förlåt om jag förstörde en annars seriös tråd hmm

Reodor Fälgen?, han som uppfann saltvattenkassett motorn och karburundum insprutningen för motorer med roterande ventiler. : P

xDD   Hahaha    "saltvattenkassett motorn" och "motorer med roterande ventiler"  Haha

Senast redigerat av ZonaX (22 maj 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Larsson_Power Saabvilde!
22 maj 2009 · 1 708 Inlägg

ZonaX skrev:

blacken skrev:

qazse skrev:
alltså vad svamlar ni om??
kardanförgasarsnöre?
kondensatorkosmodulen?

fan ni kan ju inget om motorer och bilar : /
ni borde prata lite med reodor fälgen så får ni lära er hur man bygger både bil och motor från grunden : P

då kommer ni få en riktig dräpare
toppar runt 400km/h trots att bara motorn väger några ton XD

(fast ni bör nog fundera på att skaffa bättre bromsar och sånt)



förlåt om jag förstörde en annars seriös tråd hmm

Reodor Fälgen?, han som uppfann saltvattenkassett motorn och karburundum insprutningen för motorer med roterande ventiler. : P

xDD   Hahaha    "saltvattenkassett motorn" och "motorer med roterande ventiler"  Haha

Hahaha. Hörde att det är inne med kolvuppskjutarfjädrar i rostfritt nu med smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
caromania Forummoderator
22 maj 2009 · 9 296 Inlägg

Garva inte åt det okända...
Rotary valve engine:
http://www.nytimes.com/1992/08/12/busin … -look.html

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang