2814
Sök

Ang Sänkningssatser. Funderingar och rådfrågan.

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Tja.

Sitter här med lite funderingar ang bilen.

Efter att byggt ut stereon så vart bilen "naturligt" sänkt bak och funderar nu på att sänka den 35-45 mm fram för att snygga till den lite.

Vad jag sökt så hittar jag bara kompletta satser med 4 fjädrar, det är H&R jag tänker på, någon som vet om det finns parvis till Saaben?

Sen undrar jag hur jag ska göra bak med dämpare, tänker att det inte är någon idé att ändra fjädrar där men då jag byter till gula konidämpare fram samtidigt så är det tokigt att inte sätta sådanna dämpare bak också istället för original?

Ser att konidämparna säljs parvis för fram och bak så det lutar nog att sänka med H&R 35mm fram och byta dämpare där och köra helt original bak tills vidare.

Åsikter om det?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Avstängd
1 106 Inlägg
17 juli 2006
Lägg en "Köp & Sälj" annons på garaget.org.

Livet startar vid 220 km/h

Fisketokig
2 997 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
nja, det är lika bra att köpa från butik men kanske dumt att skaffa ett helt paket med 4 fjädrar när jag bara ska byta fram.

Men ang koni, ska jag byta alla 4 där eller får man vara lat och snål och bara byta fram?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Avstängd
1 106 Inlägg
18 juli 2006
Martin 9-3 skrev:
nja, det är lika bra att köpa från butik men kanske dumt att skaffa ett helt paket med 4 fjädrar när jag bara ska byta fram.

Men ang koni, ska jag byta alla 4 där eller får man vara lat och snål och bara byta fram?

Byt alla 4 koni helst.

Livet startar vid 220 km/h

671 Inlägg
18 juli 2006
Hårt fram och mjukt bak borde ge mera understyrt.

Sök