3246
Sök

200sx bluddrar vid ladd efter motortvätt?

653 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
Hej!

Gjorde en motortvätt på min 200sx förut, men började bluddra efter ca 2-3 timmar efter tvätten, mest på hög växel och högt varv, men nu är det ända ifrån start, direkt när turbon laddar börjar den bluddra alt. "4-takta", Man måste lätta lite på gasen och försiktigt, försiktigt börja accelerera.
Någon som vet vad detta är? Kondens i kontakter funderar jag på men ser ingen fukt någonstanns.

Mvh

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
23 maj 2009
vatten i fördelarn?

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
23 maj 2009
Nichlas_H skrev:
vatten i fördelarn?

Finns ingen fördelare på 200sx.

Måste nästan bero på fukt nånstans, kolla speciellt runt stiften och tändspolarna och blås ur alla kontakter som du tror kan ha blivit lite dränkta, inte lätt att se om det är fukt i en kontakt utan bara blåsa ur så många som möjligt.

- Time Attack -

Thorsella
23 maj 2009
lätt fukt...  fukten ska va i trosan inte i motorn wink

653 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
NIzmO skrev:
Nichlas_H skrev:
vatten i fördelarn?

Finns ingen fördelare på 200sx.

Måste nästan bero på fukt nånstans, kolla speciellt runt stiften och tändspolarna och blås ur alla kontakter som du tror kan ha blivit lite dränkta, inte lätt att se om det är fukt i en kontakt utan bara blåsa ur så många som möjligt.

Jo tycker så, får se om det blir bättre, men om vi säger såhär, det är ingen fukt någon stanns? Den bluddrar och är slö som ett as, men det kommer i omgångar, känns som något är glapp eller något sånt.

Thorsella skrev:

Ska ta och tänka på det till nästa gång, så jag inte missar det wink

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 maj 2009
Thorsella skrev:

Borde inte den åkt av när det kommit till det stadiet?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök