3551
Sök

Får ni ett pipande / vinande ljus från era xenon ballaster?

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Pillar med bilen nu och skulle omkonvertera till xenon i dimljusen också..

Men när jag slår på de så hör jag ett konstigt ljud från xenonballasterna (slim ballaster).

Är det normalt? Vad kan det vara?

Med.lem
3 759 Inlägg
4 juni 2009
Dom ska tjuta/låta lite när dom laddar upp, det tystar lite när dom når rätt temp.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
Dom ska tjuta/låta lite när dom laddar upp, det tystar lite när dom når rätt temp.

Aha okej smile provade de bara i några sekunder och stängde av direkt.. Blev lite rädd att något gick snett men fick även svar från företaget som sålde de till mig att det är fullt normalt.

Med.lem
3 759 Inlägg
4 juni 2009
XtremeTuning skrev:
Mr_EmCom skrev:

Aha okej smile provade de bara i några sekunder och stängde av direkt.. Blev lite rädd att något gick snett men fick även svar från företaget som sålde de till mig att det är fullt normalt.

Det går väll typ inte att koppla fel?
Kontakterna ser väll olika ut?

Det har dom gjort på alla mina kitt jag haft.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

282 Inlägg
7 juni 2009
Var på mekonomen och dom hade en "lampvägg" och där satt ett extraljus med xenonkonvertering (från xenonkungen 35w) Och jag kan väl säga att det lät som en transformator typ.. Dock la jag inte märket till att den blev tystare efter några sekunder..

4 005 Inlägg
8 juni 2009
Låter här med, i början.

jobbar påre
751 Inlägg
8 juni 2009
de ska låta jaa:) dock låter de bara när dom är nya..mina har slutat å låta iaf.. kan leva om lite om de är typ -20 eller nånting.men annars hör man ingenting.. göm balastrarna nere under motorn typ så hörs dom inte:)

Sök