Golf 2 läcker in vatten i kupen när det regnar.

Muschke
20 juni 2009 · 260 Inlägg

Vet inte om den hamnade rätt men visste inte vart jag skulle lägga den.

Min golf 2a läcker in vatten varje gång det regnar i facket under instrumentpanelen där säkringarna sitter.
det rinner precis på vänster "väggen" framför säkringarna och sen ner på golvet någon varit med om detta och vet vart det kommer in? läcker även på passagerar sidan men vet inte vart beror på vart regnet kommer i från.

MVH Muschke

wimhed
20 juni 2009 · 510 Inlägg

Muschke skrev:
Vet inte om den hamnade rätt men visste inte vart jag skulle lägga den.

Min golf 2a läcker in vatten varje gång det regnar i facket under instrumentpanelen där säkringarna sitter.
det rinner precis på vänster "väggen" framför säkringarna och sen ner på golvet någon varit med om detta och vet vart det kommer in? läcker även på passagerar sidan men vet inte vart beror på vart regnet kommer i från.

MVH Muschke

Inte för att verka sur, men kan du inte se vartifrån  vattner kommer genom att följa det? För isf hittar du läckan .. Typ värmepacketet eller vindrutan tippar jag på .. haha ..

Glad midsommar

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
te_wik Forummoderator
20 juni 2009 · 12 813 Inlägg

Är väl inte ovanligt att kabelgenomförningarnas gummibälg går sönder och vattnet rinner nedanför vindrutan genom torpedväggen på golvet.

Har du taklucka så kanske det är någon dränering som är täppt?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Muschke
20 juni 2009 · 260 Inlägg

wimhed skrev:

Muschke skrev:
Vet inte om den hamnade rätt men visste inte vart jag skulle lägga den.

Min golf 2a läcker in vatten varje gång det regnar i facket under instrumentpanelen där säkringarna sitter.
det rinner precis på vänster "väggen" framför säkringarna och sen ner på golvet någon varit med om detta och vet vart det kommer in? läcker även på passagerar sidan men vet inte vart beror på vart regnet kommer i från.

MVH Muschke

Inte för att verka sur, men kan du inte se vartifrån  vattner kommer genom att följa det? För isf hittar du läckan .. Typ värmepacketet eller vindrutan tippar jag på .. haha ..

Glad midsommar

För att verka sur så ne det kan jag inte har försökt men hittar inte vart det kommer i från

Sandy_
21 juni 2009 · 2 Inlägg

Jag hade samma problem fast bara på passagerarsidan! Det var så enkelt att jag behövde bara öppna huven och plocka bort massa skit som hade samlast längst upp till vänster (under svarta plasten där) big_smile

kajc
21 juni 2009 · 311 Inlägg

Ofta är "plasten" som sitter i motorrummet, närmast rutan sprucken eller trasig. Börja med att kolla den. Den ska leda vattnet ut på sidorna, men när den spricker eller går sönder rinner vattnet rätt in i bilen. Gå till skroten och hämta en ny men var försiktig. Den sitter fast med metallklämmor, men ofta är plasten så spröd att den spricker vid demonteringen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang