T5a som drar mkt bensin ?

Flashrider Drinking Buddy
4 juli 2006 · 89 Inlägg

Min 850 har dragit ungefär 300 kr bensin ( ca 25 liter ) på 118 km ?!
tycker det är lite onormalt mkt..den läcker ju inte eller så men går som vanligt..

vad kan det bero på ?

Lämna ditt bakomflutna före dej.
LEEKAPÅGEN Trucker
4 juli 2006 · 93 Inlägg

vid vilket varvtal växlar du??

// Leekapågen
Phaetoon
4 juli 2006 · 8 156 Inlägg

2 liter milen är nog lite väl mycket, även om du har en tegelsten på pedalen och tokvarvar...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Flashrider Drinking Buddy
4 juli 2006 · 89 Inlägg

joo ja tycker det med..växlar kanske vid 3 tusen annars om ja drar på lite mellan 4 - 5 tusen men ändå tycker den drar lite väl mkt hmm

hjälp !

Lämna ditt bakomflutna före dej.
Germax
4 juli 2006 · 12 086 Inlägg

Menar du statskörning? En soppaförbrukning på en turbobil med en gasglad högerfot når lätt 2 liter.

Flashrider Drinking Buddy
4 juli 2006 · 89 Inlägg

nej asså bor i ett litet samhälle o kör lite blandat i och utanför samhället men han har aldrig druckit såhär mkt förut ?!

Lämna ditt bakomflutna före dej.
LEEKAPÅGEN Trucker
4 juli 2006 · 93 Inlägg

Prova byta luftfiltret kan va igen satt o d brukar resultera i höjd bränsla förbrukning har ja för mig!!

// Leekapågen
Flashrider Drinking Buddy
4 juli 2006 · 89 Inlägg

ja tror inte det har med det att göra men ja kan testa..för soppan tog slut häromdan sen tankade ja i bensin för 300 kr o den tog slut sådär hmm skjöt även en tryckslang till turbon men även den bytt ! så ja tror inte att det är luftfiltret men ja kan testa..

Lämna ditt bakomflutna före dej.
Engen HEAVY METAL
4 juli 2006 · 765 Inlägg

Skitigt soppa filter.. Taskiga tändstift.. Rotor och fördelare.. Trasig termostat..
Min GLT drog ledigt 2 liter milen med en termostat som stog helt öppen.-.!!


Kolla fel koder..  om du vet hur man gör. (  Sitter en dosa presis vid påfyllningen för spolarvätskan på passagerar sidan om du står framför bilen.. Öppna den och stoppa i den svarta pluppen i hålen och tryck på knappen..   Ska det dyka up blinkkoder som går att översätta till antingen inga fel eller olika fel.;! 

MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Elbrink
4 juli 2006 · 20 Inlägg

om jag kör lite "hårdare" med min t5 som har automat.. så kommer den aldrig över 1,5 liter så nåt är ju inte som det ska!

Andree
5 juli 2006 · 827 Inlägg

kolla lamdan, om den e paj så kan bilen dricka betydligt mer och det e inte alltid lampan lyser.

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
Flashrider Drinking Buddy
6 juli 2006 · 89 Inlägg

lampan för lamban lös i några dagar men den har slocknat nu så ja vet inte om han drar mindre men kanske var nåt jox me den där tongue

Lämna ditt bakomflutna före dej.
Andree
6 juli 2006 · 827 Inlägg

Flashrider skrev:
lampan för lamban lös i några dagar men den har slocknat nu så ja vet inte om han drar mindre men kanske var nåt jox me den där tongue

ok...om den fortsätter sluka kolla upp lamdan då...lampan kan ju ha gått sönder...

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
Saab_freeaket
10 juli 2006 · 35 Inlägg

4-5 tusen varv e inte så mycket för en t5a med så många hästkrafter ska man dra så det händer grejjer ska man vara uppe på en 6000 - 7000 varv då händer det ngt ;P

Pelle_940T
10 juli 2006 · 31 Inlägg

min 940 Turbo dricker 100kr ca 8liter på 25km
det ändå som är gjort är 3" avgas, luft filter och 1bars laddtryck.

VOLVO 940 Turbo Nissan 200SX S13 Toyota Celica GT4 WRANGLER DC17 Lynx ENDURO 600H.O - SÅLD KTM 520SX - STULEN :(
rahmzer
11 juli 2006 · 4 Inlägg

Ja det är en VOLVO dricker hur mycket som helst,helt sjukt!
Hade en T5R 320hk gick knappt under 2.0L milen på blandad körning...1.5l på lite längre mil.
Volvo är inget att trima när dom redan dricker så mycket orginal.
Den tog dubbelt så mycket mot min viggen 375hk gör nu big_smile

Saab Viggen (1999)
Flashrider Drinking Buddy
13 juli 2006 · 89 Inlägg

nån som har nån aning om var man kan få tag på blinkkoder till volvo då ?

Lämna ditt bakomflutna före dej.
Germax
13 juli 2006 · 12 086 Inlägg

Hakmachine skrev:
om jag kör lite "hårdare" med min t5 som har automat.. så kommer den aldrig över 1,5 liter så nåt är ju inte som det ska!

Är du seriös? Lägg dig på E4an och pressa full gas i 3 mil så ska du se att de blir lite mer än 1,5 liter/milen smile

Janne
28 juli 2006 · 252 Inlägg

Tror han menar blandad körning.
När jag körde steg tre drog min 1.2 vid blandad "aktiv" körning.

//Janne
Flashrider Drinking Buddy
28 juli 2006 · 89 Inlägg

felet va luftmassemätaren som pajat smile men det är ordnat nu

Lämna ditt bakomflutna före dej.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang