4573
Sök

Tillverka fjäderbensstag?

517 Inlägg
27 juli 2006
Trådstartare
Funderar på att knåpa ihop ett par fjäderbensstag och undrar hur tajt/hårt dom måste sitta för att dom ska göra någon nytta över huvudtaget?

Varianten jag främst tänker på är endast ett stumt stag som går mellan stötdämpar-tornen fram och bak...
Eller ska man vara tvungen kanske löpa hela(mera jobb)linan ut och göra Justerbara stag mad

Kom gärna med tips och ideér...

4 571 Inlägg
27 juli 2006
På folkracebilar är det vanligt att svetsa dit ett rakt på "tornen"

Det skall ju inte spänna utåt när bilen står stilla utan när den kränger så ska tornen inte kränga mot varandra.
Det är ju bara att mäta så det passar sedan är det ju viktigt att dom sitter fast ordentligt så det inte "sliter" sig
tex vid hård kurvtagning

12 086 Inlägg
27 juli 2006
Stagen ska ju sitta stumt, jag menar de är ju inte så att bilen vrider sig flera cm i kurvorna=P

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
27 juli 2006
Skruva dit plattor i fjädertornen o sen svetsa stag på plattorna.. *kanske funkar, är inte så erfaren men en idé bara*

517 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Skruva dit plattor i fjädertornen o sen svetsa stag på plattorna.. *kanske funkar, är inte så erfaren men en idé bara*

Är precis vad jag tänkte, men är inte heller inne på området tongue

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 juli 2006
hej, blir ju ingen direkt förändring så det viktigaste är nog bara att det ser snyggt ut... Ett par plattor och så svetsa kan funka men punkta bara dit det för annars kan jag lova att det inte finns nån lack på tornen längre...

Sök