2364
Sök

Toyota Celica Project by Milla

Sir
291 Inlägg
24 maj 2009
Alecci skrev:
Dale skrev:
Alecci skrev:

Det är som med allting annat, det är på gott och ont. Det är ett evigt tjat om diverse Celica-grejer här hemma nu för tiden... tongue

Hehe, kom på att när jag såg du hade Skyline. Har inte ni byggt om era halvljus? Eller finns dom för högertrafik? För mig jag hört nått om någon snitsig Skylineägare att det gick med varmluftspistol att värma limmet där kransen till lampan satt mot reflektorn och sen vrida ringen. Kanske skulle funka på samma sätt med dom klarglasate Celica lyktorna med. Iofs e de ju projektorljus men kanske ungefär samma iaf.

Hmm... Har aldrig hört talas om att man lyckats konvertera lyktorna med hjälp av att vrida på något, i alla fall inte på R33 och R34 (som är de Skylines jag ägt). På R34 får man antingen kapa ur reflektorerna och ersätta med bitar från andra bilar (ger osymmetrisk ljusbild för högertrafik), alternativt bygga till lite på lampans avskärmning (ger symmetrisk/rak ljusbild). På R33 använder de flesta numera BMW E34-projektorer vid konvertering.

Ah, de var ju ett sätt me. Är lite sugen på att skaffa sånna klarglaslyktor med men å testa för 7 tusen känns inte så skoj. Därav jag fick för mig att alla (dom flesta) skyline ägare gjort nått liknande.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Alecci's fästmö
708 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Ja, nu var det ett tag sen man uppdaterade tråden här tongue
Har dock inte gjort så mycket med min bil, men lite iaf.

Har köpt hem Led-lampor till lyktorna bak och blinkersena fungerar iaf tongue Dock inte resten. De röda fungerar enbart om man trycker på bromsen och de vita är det inte ett liv i! sad

Någon som vet något om sånt här?
På paketen till de röda står det: Led Bulb Red BA15S 11Leds 25mm Diam. 21watt-each....
Samma på de vita förutom att det står white istället för red wink

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

449 Inlägg
3 juli 2009
Det ser fint ut smile

Alecci's fästmö
708 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Matt3_ skrev:
Det ser fint ut smile

Haha jo det skulle väl göra de om lysena funkade tongue

Sir
291 Inlägg
3 juli 2009
Lady_Milla skrev:

Har köpt hem Led-lampor till lyktorna bak och blinkersena fungerar iaf tongue Dock inte resten. De röda fungerar enbart om man trycker på bromsen och de vita är det inte ett liv i! sad

På paketen till de röda står det: Led Bulb Red BA15S 11Leds 25mm Diam. 21watt-each....

Broms och parkeing är i samma lampa så du lär ha en Ba15d (dubbel) tråds lampa för att få "vnligt" rött bakljus och bromsljus.

Blinkers, backljus och dimljus bak är Ba15S (singel) tråds lampa.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Alecci's fästmö
708 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Dale skrev:
Lady_Milla skrev:

Broms och parkeing är i samma lampa så du lär ha en Ba15d (dubbel) tråds lampa för att få "vnligt" rött bakljus och bromsljus.

Blinkers, backljus och dimljus bak är Ba15S (singel) tråds lampa.

Aha tack:)...Fan ändå beskrev man för dom vad dom skulle vara till så man skulle få rätt men men.
Det blir bara till att byta.

Braindamaged
208 Inlägg

Sök