Eftersnack: Linköpingsträffen #3 18/7

V745
23 juli 2009 · 116 Inlägg

kvarna_21 skrev:
nae men idén med sms lista är att inte få dit hela träffen utan bara dom som vill köra visst det finns 740isar som går friskt också dock inte många. jo klart att folk vill se bilar köra. men med sms lista blir det inte lika mycke publik och mer bilar som kör. inte som det är nu, få som kör MASSA som kollar på. jag tror,vill o hoppas det kommer bli som förr jag har band hemma så det kommer jag ta med till nästa träff. o som sagt inte kul den dagen publiken får smaka plåt inte för någon. så jag tycker att den som startar bara ska kunna vifta på armarn så ska alla flytta sig inte svårare än så eller?

over and out//Mackan

Jag instämmer till fullo i åsikterna om säkerheten. Det är något jag anser att ni verkar ha rätt prioritering om. Dock väldigt tråkigt att åskådarna inte kan följa de direktiv de får om att hålla avstånd till körbanan.

Vad gäller prestandan på 740 så är det oftast inga super raketer. Visst att det finns dom som har skrämt upp kusarna i motorerna, men de är nog relativt lätträknade. Vad gäller min bil t ex - Det är en standardmotor på 116 hk med automatlåda. Med andra ord ingen racemaskin. Jag försöker å andra sidan göra den utseendemässigt fin. Det hindrar dock inte att jag gärna är med och tittar på race. Det är alltid lika kul att se bilarna köra. Ska det bli konfidentiella race kommer jag hellre satsa mina pengar på att åka iväg till någon utställning (i Svenska Volvo 7/900 Klubbens regi) längre fram när slutet på mitt arbete börjar närma sig.

Backlundaren
23 juli 2009 · 314 Inlägg

Detta är inte rätt ställe att diskutera detta på.

Men för att ändå lägga min åsikt så är det ju så att alla går närmare för att dom vill se mer.
Så då ligger felet på rakan.
Leta upp en raka utanför stan som är ny och därmed svårare för mr.blue att hitta och bättre på det vis att folk kan stå en bit bort och ändå se bra.

och om någon ändå är korkade nog för att gå fram så startar man bara inte ist för att bara stå och hota om att man inte ska starta smile

/Erik

meatos
23 juli 2009 · 424 Inlägg

ja det bästa sättet att åtgärda problemet är att köra på en raka där folk inte kan parkera o så framför starten. Tvärtemot arla alltså, vilket är odugligt ur säkerhetsynpunkt

Bmw335i
23 juli 2009 · 51 Inlägg

Arla är den sämsta rakan

Iam2fast4U
23 juli 2009 · 1 534 Inlägg

ska ni köra race i linköping har ni ju rakan borta vid flygfältet wink stor parkering där med där det får plats massor av bilar
och inga avfarter på hela rakan
Köpetorps rakan eller vad de kallas, där alla mopedister har sina race

BMW E34 "538" (1990)
T-Andersson
23 juli 2009 · 347 Inlägg

Backlundaren  skrev:
Detta är inte rätt ställe att diskutera detta på.

Men för att ändå lägga min åsikt så är det ju så att alla går närmare för att dom vill se mer.
Så då ligger felet på rakan.
Leta upp en raka utanför stan som är ny och därmed svårare för mr.blue att hitta och bättre på det vis att folk kan stå en bit bort och ändå se bra.

och om någon ändå är korkade nog för att gå fram så startar man bara inte ist för att bara stå och hota om att man inte ska starta  .

Självklart säkerheten är viktigast!
Lyder inte folk att dom ska gå undan vägen så är det klart man avbryter.
Hitta en raka men vet inte om jag vill ta upp det här!

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Yonaz
23 juli 2009 · 25 Inlägg

Usch.. Nästa generation tar död på allt. Hoppas polisen stoppar alla race till ni får ordning på bitarna.

Backlundaren
24 juli 2009 · 314 Inlägg

T-Andersson skrev:

Backlundaren  skrev:
Detta är inte rätt ställe att diskutera detta på.

Men för att ändå lägga min åsikt så är det ju så att alla går närmare för att dom vill se mer.
Så då ligger felet på rakan.
Leta upp en raka utanför stan som är ny och därmed svårare för mr.blue att hitta och bättre på det vis att folk kan stå en bit bort och ändå se bra.

och om någon ändå är korkade nog för att gå fram så startar man bara inte ist för att bara stå och hota om att man inte ska starta  .

Självklart säkerheten är viktigast!
Lyder inte folk att dom ska gå undan vägen så är det klart man avbryter.
Hitta en raka men vet inte om jag vill ta upp det här!

Nej rakor bör inte diskuteras här, ta det med arrang. på träffen ist smile

WeDo
24 juli 2009 · 3 390 Inlägg

Låser här då ni disskuterar saker som inte ska disskuteras och att det inte längre handlar om träffen.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang