Apexi AFC -Neo (HJÄLP)

Mike_200sx Mr: Mike
15 juli 2009 · 231 Inlägg

Hej,

Kopplade in min AFC idag (RPM, LMM, TGH (gas), men stötte på ett problem gällande IG (ignition). Enligt manualen för Apexi så skall de två (+) kablarna kopplas till samma ström försörjning.

Eftersom jag vill ha AFC:n igång under hela tiden så var jag tvungen att koppla in den på tändningslåset som ger ström även under start-läge.
Jag mätte strömmen under hela tiden och provade även och vrida om motorn (STRÖM ALLTID).

Problemet är att AFC:n stänger av sig och startar upp igen så fort jag kör startmotorn, trotts att där é spänning hela tiden (dock går den ner till 9V ifrån 12V).

Förslag på lösning????

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
Mike_200sx Mr: Mike
15 juli 2009 · 231 Inlägg

Ett tillägg!

Apexi NEO har två (+) kablar och två (-) kablar som ska kopplas in.

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
Mike_200sx Mr: Mike
16 juli 2009 · 231 Inlägg

Ingen på hela denna hemsidan som har en Apexi AFC! Kom igen nu för tusan.....

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
snuffen3000
25 juli 2009 · 9 Inlägg

http://apexi-usa.com/content/pdf6154.pdf
http://apexi-usa.com/CONTENT/PDF6176.PDF
http://apexi-usa.com/CONTENT/pdf6177.PDF

Här står hur du ska koppla in den

MVH Rasmus

Senast redigerat av snuffen3000 (25 juli 2009)

Honda Civic (1997)
Mike_200sx Mr: Mike
25 juli 2009 · 231 Inlägg

snuffen3000 skrev:
http://apexi-usa.com/content/pdf6154.pdf
http://apexi-usa.com/CONTENT/PDF6176.PDF
http://apexi-usa.com/CONTENT/pdf6177.PDF

Här står hur du ska koppla in den

MVH Rasmus

Har redan checkat allt sånt! Den är rätt inkopplad.

Problemet är att jag vet ej vilka inställningar under "HOT WIRE" som fungerar bäst tillsammans med Z32 LMM och 780cc spridare.

Ingen som har några tips?

//Micke

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
Stefan Varberg Supraman
25 juli 2009 · 2 300 Inlägg

den stänger av sig för att spänningen sjunker under startögonblicket.
under 10 v ska man inte räkna med att dom håller sig igång.
Du får hitta en stabilare strömkälla.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Matz-The-Man
26 juli 2009 · 204 Inlägg

skulle inte en kondensator av något slag kunna funka eller är det under för lång tid det är 9v?

Nissan 200sx s13 "Rå Musen" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang