3453
Sök

Saab 9000 -92 talladega bromsservo

169 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
tjena har problem med min bromsservo den funkar inte hur funkar bromsservon på en sådan är inte så hemma på saab så.. hitter nämligen ingen vakumslang från insuget som går ner dit... det är ABS på bilen

Full Gas Spar Tid:P

3 295 Inlägg
6 augusti 2009
bromsservon fungerar som vilken bromsservo som helst, vad är det som inte funkar på din? btw så är du nog den enda som har en 92:ans talladega roll

169 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
kanske inte är en 92a då har abara ägt bilen i ett par timmar så.. men skit isamma.. pedalen är helt stum... vart går vakumslangarna å detta någon stans??

3 295 Inlägg
6 augusti 2009
det ska sitta en ganska så stor vakumslang har jag för mig, ner till bromsservot. sitter även en liten backventil på den så man inte får ner övertryck i bromsservot.

169 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
hittar inte denna slang den finns inte på insuget eller liknade... funderade ett tag på om det är vakumpump eller liknade?

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
6 augusti 2009
MazLer skrev:
hittar inte denna slang den finns inte på insuget eller liknade... funderade ett tag på om det är vakumpump eller liknade?

Lyssna inte på folk som gissar... Det är antagligen ABS pumpen har gett upp om pedalen är som en sten att trampa på. Det sitter varken en vakumpump eller bromservo som tar vakum från insuget på en 9000 från -92 som har ABS. Pumpen sitter mer än jävligt till, långt ner inne vid torpeden under själva ventilpaketet och bromcylindern.
Senast redigerat av hotrodder (6 augusti 2009)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 019 Inlägg
6 augusti 2009
Om det är en -92'a så finns det ingen vakuumslang kopplad till bromsservon. Bromsservon är helt elektrisk/hydraulisk. Kolla säkringar och relän till ABS. Troligast är dock att servopumpen har gett upp.

3 295 Inlägg
6 augusti 2009
synd att jag just har sålt min 9000 annars hade jag kunnat kollat upp åt dig hur ska se ut wink

169 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
blir fran gråhårig... har hatt en saab fantast o kollat på den ikväll med.. å han sa att han aldrig hade sätt nått liknande bromsklocka:S

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
7 augusti 2009
MazLer skrev:
blir fran gråhårig... har hatt en saab fantast o kollat på den ikväll med.. å han sa att han aldrig hade sätt nått liknande bromsklocka:S

Sök då upp kunnigt folk istället för amatörer. Inte speciellt ovanligt med ABS på 9000 och inte speciellt ovanligt att pumpen dör på äldre bilar som gått långt. Pumpen är stor som en cola burk ungefär men syns knappt uppifrån pga. allt bröt som sitter i vägen. Men kolla först som en annan i tråden sa säkringar och relä.

EDIT;
Här kan du läsa mer...
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=77910
Senast redigerat av hotrodder (7 augusti 2009)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

169 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
är servo pumpen jävlig att byta eller???

1 019 Inlägg
7 augusti 2009
MazLer skrev:
är servo pumpen jävlig att byta eller???

Lite halvjävlig. Jag har bytt ett par och jag är ingen mästermek. Det krävs ganska mycket skruvande men det behövs inga specialverktyg eller liknanade.

Sök