Michael Jackson, död i hjärtattack.. RIP!

Performance_ Förjaevle Brao
28 juni 2009 · 555 Inlägg

Tyckte hans musik sög stenhårt ....... men trist att han dog dock.....

Rquired Allmänt envis
28 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Performance_ skrev:
Tyckte hans musik sög stenhårt ....... men trist att han dog dock.....

Det är du nog rätt ensam om att tycka, får jag fråga vad du gör i en minnestråd om honom då föresten?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
blacken
28 juni 2009 ·

Blacken... du ska agera besservisser överallt o visst har du svar på mycket men håll dig ifrån ämnen du inte har riktig kläm på. Speciellt i en hyllningstråd som detta är. Nu är jag iof ingen direkt poplyssnare men verkar ändå ha uppfattat mer från den branschen

Och vad exakt menar du med det. är du någon "superduper heavy dutty" expert, på ämnet i sig kanske?. Skulle inte tro det. Visst han är hyfsad men det finns dom som har betytt mycket mer för musiken,som är både skickligare och duktigare på att skapa och framföra musik, vad är det som han har gjort för musiken, kommit med en stil?, skapat något eget av musiken?. Inte mycket, men han var en stor showare och visste hur man kan tjäna pengar på folk.

Musik handlar om själ, inte en massa teknik och rökmaskiner, eller en massa staffagesnubbar på scenen i mega uppsättningar, "flash in the pan" videos, med en drös coola klipp eller häftiga scenbyten exotiska dansare, eller dylikt. Musik ska gå in i ens hjärta och kännas samt tydas av din själ och avnjutas där. Herr Jackson har hitintills icke producerat en sådan "truddelutt".

M103
28 juni 2009 · 1 570 Inlägg

Diskutera hurvida musik är bra eller dålig...
http://webbutik.systemtext.se/PICTURE/7862-3.jpg

Gibblo
28 juni 2009 · 38 Inlägg

blacken skrev:

Blacken... du ska agera besservisser överallt o visst har du svar på mycket men håll dig ifrån ämnen du inte har riktig kläm på. Speciellt i en hyllningstråd som detta är. Nu är jag iof ingen direkt poplyssnare men verkar ändå ha uppfattat mer från den branschen

Och vad exakt menar du med det. är du någon "superduper heavy dutty" expert, på ämnet i sig kanske?. Skulle inte tro det. Visst han är hyfsad men det finns dom som har betytt mycket mer för musiken,som är både skickligare och duktigare på att skapa och framföra musik, vad är det som han har gjort för musiken, kommit med en stil?, skapat något eget av musiken?. Inte mycket, men han var en stor showare och visste hur man kan tjäna pengar på folk.

Musik handlar om själ, inte en massa teknik och rökmaskiner, eller en massa staffagesnubbar på scenen i mega uppsättningar, "flash in the pan" videos, med en drös coola klipp eller häftiga scenbyten exotiska dansare, eller dylikt. Musik ska gå in i ens hjärta och kännas samt tydas av din själ och avnjutas där. Herr Jackson har hitintills icke producerat en sådan "truddelutt".

Enligt dig nej. Men enligt miljoner andra så har han det. Han va ju verkligen inte känd för sina effekter on-stage, utan hans show, dans osv. Han har förändrat världen inom musiken och du tycker inte att han är något särskilt? Jaja...

Saab 9-5 2.0T "Twinpipe" (2000)
M103
28 juni 2009 · 1 570 Inlägg

Nu tycker jag MJ gjorde en massa bra musik men argumentet att något är bra för att många köpt skivor eller gått på konserter är som att säga att Big Mac är världens bästa mat bara för flest människor käkat det, typ. smile Jag anser att det uppstod en stark personkult kring MJ, delvis skapad av honom själv.

blacken
28 juni 2009 ·

Gibblo skrev:

blacken skrev:

Blacken... du ska agera besservisser överallt o visst har du svar på mycket men håll dig ifrån ämnen du inte har riktig kläm på. Speciellt i en hyllningstråd som detta är. Nu är jag iof ingen direkt poplyssnare men verkar ändå ha uppfattat mer från den branschen

Och vad exakt menar du med det. är du någon "superduper heavy dutty" expert, på ämnet i sig kanske?. Skulle inte tro det. Visst han är hyfsad men det finns dom som har betytt mycket mer för musiken,som är både skickligare och duktigare på att skapa och framföra musik, vad är det som han har gjort för musiken, kommit med en stil?, skapat något eget av musiken?. Inte mycket, men han var en stor showare och visste hur man kan tjäna pengar på folk.

Musik handlar om själ, inte en massa teknik och rökmaskiner, eller en massa staffagesnubbar på scenen i mega uppsättningar, "flash in the pan" videos, med en drös coola klipp eller häftiga scenbyten exotiska dansare, eller dylikt. Musik ska gå in i ens hjärta och kännas samt tydas av din själ och avnjutas där. Herr Jackson har hitintills icke producerat en sådan "truddelutt".

Enligt dig nej. Men enligt miljoner andra så har han det. Han va ju verkligen inte känd för sina effekter on-stage, utan hans show, dans osv. Han har förändrat världen inom musiken och du tycker inte att han är något särskilt? Jaja...

Och hur har han ändrat musiken i världen?. Något nytt har han inte åstadkommit i allafall utan bara haft sin tolkning av något som fanns långt innan han ens existerade. ganska så hyfsad sådan, men att kallade för "banbrytande" eller nyskapande" vete fasen om det ens går.
Och han hade en enorm uppbackning av en stor teknikapparat kring sig både på scen och videos med en massa hallabaloa mojängmojicker. Utan dom/det och en massiv satsning på sig själv som ett varumärkeguru förklaring så hade han inte varit så stor...

Senast redigerat av blacken (28 juni 2009)

_Bmw_Power_ Bmw Entusiast
28 juni 2009 · 110 Inlägg

too much mc donalds
http://img.lulz.net:8080/src/1245971974863.jpg

Men visst några låtar har han gjort som var bra.


Inlägget redigerat av moderator Phaetoon.
Skärpning. Prata inte illa om döda.

BMW E30 328 Touring "M52B28 Turbo" (1990)
Volvo Amazon Custom "B20 powered by Weber" (1965)
BMW E30 328i "M52B28" (1985)
ZonaX Svetsare
29 juni 2009 · 3 150 Inlägg

http://www.break.com/index/jokoy17.html  ^^

Senast redigerat av ZonaX (29 juni 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
blacken
29 juni 2009 ·

ZonaX skrev:
http://www.break.com/index/jokoy17.html  ^^

lollollol Huvet på spiken...lollol

te_wik Forummoderator
30 juni 2009 · 12 813 Inlägg

Nu börjar spekulationerna....
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5447370.ab

Visst ser det ut som att kroppen rör sig, men det är inte så svårt att göra till det på dator.
Varför bara inte låta dom döda vara ifred? Blir samma hysteri som när Elvis dog (nej, upplevde det aldrig då jag inte var född men har läst och sett dokumentärer)


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
30 juni 2009 · 1 898 Inlägg

FireTraXX skrev:

ExXtr3me skrev:
Han var inte mitt största fan precis...

Visste inte att du var kändis. tongue

Såklart man är ! big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Muttley
30 juni 2009 ·

volvo_Tobias skrev:

tkd_rille skrev:

blacken skrev:

Att sälja och att vara bra är inte alltid i fas med varandra. Det finns artister och band som spöar han, typ Moody blues, Simon and garfunkel. Beethoven, Bach, Beatles, Deep Purple, Vivaldi,Pachebel, Bob Marley, Eric Clapton, Jimi Hendrix, Elvis Presley, Roy Orbison, mfl,mfl. Dom och andra har påverkat och utvecklat musiken avsevärt mycket mer än vad herr Jackson har gjort. Att han sedan har skänkt en massa stålar är ju inte fel och det kan man inte säga så mycket om, men det gör han inte till en av musikens "giganter"bara "för att".
Visst han var inte helt oäven men han sålde mycket för att han vart grymt "promotad" av skivindustrin. Så att komma och säga att han var så stor som en del tror, är inte i överenstämmande med verkligheten. Det finns andra artister som har gjort avsevärt mer för musiken än han, och är bättre än vad han var.

De tjockmarkerade har jag aldrig nånsin hört talas om.

Säg hur många artister överhuvudtaget som kan dansa så som Michael gjorde samtidigt som han sjöng ordentligt??
kanske 1 av 10. 

Jo han gjorde enormt mycket för musiken och är värd all heder han får. Sen att de finns surgubbar som är avundsjuka för att han kunde de får vi tåla.



Angående finnen som tror prompt på pedofil ryktena.
Om du hade fått ett världsrykte som pedofil hade du inte velat försöka tysta ner de då?
Han blev aldrig nånsin dömd så vad ska vi få in i din skalle???

Tidningarna ljuger massor för att få skriva lite. Och du är en av de tröge som går på det.

Har du inte hört talas om dom? Moody Blues kan jag kanske förstå även om dom är förbannat bra och du verkligen har missat nåt, men du måste väl känna till Roy Orbison och Simon and Garfunkel? Aldrig hört Mrs Robinson med Simon and Garfunkel? Eller Pretty women med Roy Orbison? Det är nästan skickligt att ha lyckats undvika dom.

jag lyssnade på pretty women och de är nog den enda låt med han jag har hört. Annars har jag inte hört de överhuvudtaget.
skickligt och skickligt jag är inte direkt sådan som lyssnar genom allting utan jag lyssnade på de jag tyckte var bra när de fanns, och faktiskt så kan jag fortfarande lyssna på michael jackson.

Nej denna tråden blev rätt mycket skit, och mycket justeringar för våra stackars moderatorer.

Janken Driver
30 juni 2009 · 2 111 Inlägg

blacken skrev:

Blacken... du ska agera besservisser överallt o visst har du svar på mycket men håll dig ifrån ämnen du inte har riktig kläm på. Speciellt i en hyllningstråd som detta är. Nu är jag iof ingen direkt poplyssnare men verkar ändå ha uppfattat mer från den branschen

Och vad exakt menar du med det. är du någon "superduper heavy dutty" expert, på ämnet i sig kanske?. Skulle inte tro det. Visst han är hyfsad men det finns dom som har betytt mycket mer för musiken,som är både skickligare och duktigare på att skapa och framföra musik, vad är det som han har gjort för musiken, kommit med en stil?, skapat något eget av musiken?. Inte mycket, men han var en stor showare och visste hur man kan tjäna pengar på folk.

Musik handlar om själ, inte en massa teknik och rökmaskiner, eller en massa staffagesnubbar på scenen i mega uppsättningar, "flash in the pan" videos, med en drös coola klipp eller häftiga scenbyten exotiska dansare, eller dylikt. Musik ska gå in i ens hjärta och kännas samt tydas av din själ och avnjutas där. Herr Jackson har hitintills icke producerat en sådan "truddelutt".

Har aldrig påstått att jag är någon expert. Vilket jag också skrev, men kan inte hålla med dig vad gäller detta. Meningsskiljaktigheter, det är tillåtet. Skrev förövrig också att du har svar på mycket, så förstår inte varför du går till en sådan motattack? wink.

Vad musik går ut på behöver du knappast försöka lära mig... oj, nu kanske du tror att jag säger att jag kan allt o vet precis allt om varenda en som gjort musik. Well, not my problem.

Have a nice one! smile

Edit: Pop har dock aldrig berört mig nämnvärt personligen.

Senast redigerat av Janken (30 juni 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
CrilleD
30 juni 2009 · 831 Inlägg

Fan Michael Jacksons farsa borde varit den som fick hjärtstillestånd. Jävla pulver. Promotar sig själv och sitt jävla skivbolag istället för att prata om Michael vid intervjuerna.

epic_mazur
8 augusti 2009 · 274 Inlägg

te_wik skrev:

epic_mazur skrev:

te_wik skrev:
Säga vad man vill, omtyckt eller inte.. Alltid trist när en männsika går bort.
Men jag skulle aldrig kalla honom "the king", det finns/fanns bara en kung, och bara en.

Jag är inget Jackson fan, gillade inte alls den mannen (?) om man ska tro på det media sände och publicerade.

Hur som helst, RIP!


Mvh Tommy

Det Finna bara en KIng och det är MJ Han e jue förfan Dubbelt så stor som Elvis jue!..  tänk efter lite!

BARA thriller har sålt mest genom alla tider..!
  han var jue förfan en viktigare   person en självaste presidentet i usa!.

Säg vad ni vill men MIchale jacksson E/VA  den Största av dom största!


R.i.P

Hade dem levt och producerat musik under samma år och förhållanden så hade M J fått se sig besegrad lätt.

hade dom levt under samma år och förhållande så hade Elvis fått se sig besegra LÄTT!


Elvis m.fl hade jue ffs mindre konkurans! när han gjorde musik än vad mj hade!...  tänk på stevie  wonde! prince! madonna  bigg boss m.fl!!!!!    jag tror nog att d inte förstår hur stor han var UTAN för Sverige!!!



Mvh Tommy

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
8 augusti 2009 · 661 Inlägg

Altså, jag kan inte direkt säga att jag kände honom, så därför kan jag heller inte säga att jag ogillade honom, men jag VISSTE om att jag HATADE honom !

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Sushikocken Sleeper
8 augusti 2009 · 3 084 Inlägg

SatansWrath skrev:
Altså, jag kan inte direkt säga att jag kände honom, så därför kan jag heller inte säga att jag ogillade honom, men jag VISSTE om att jag HATADE honom !

Nä.. Jag tror bestämt det är Michael  på din avatar! roll

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang