2436
Sök

Servicelampan blinkar. S40 2,0T -02

Cupra_
12 augusti 2009
Min servicelampa tänds när man startar bilen. Om det inte är dags för service ska den slockna i princip direkt när motorn startar. Min lampa lyser ett par minuter för att sedan slockna. Är det dags för service eller kan det va nå annat knas? Bilen servades på bilia för ett par hundra mil sedan och hittar ingen info i manualen.

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 augusti 2009
Den indikerar att det närmar sig service. Borde stå om du läser genom din instruktionsbok

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 824 Inlägg
12 augusti 2009
släkte dom den på servicen?

den går både på miltal & tid (1 år) så den börjar lysa när nått av dom inträffar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Cupra_
12 augusti 2009
Har forskat vidare.. Stod i manualen att den ska lysa i 2 min. för att sedan slockna när det börjar närma sig service. Kollar man på miltalen så måste de ha missat att släcka den. Men den började spöka igår. Men om det är som senaste inlägget antyder, att den går på både mil och tid så kan det stämma.. Så, vad gör man? Oljan och luftfiltret ser fina ut och bilen går som den ska, så kan man släcka den själv på något sätt?

x40
1 209 Inlägg
12 augusti 2009
det hände mej detsamma att jag hade min bil på servis på bilia och de släkte lampan men efter några hundra mil så kom lampan igen.. så jag åkte ditt igen och så släkte de d igen. Hasse..

Volvo S40 turbo.

Cupra_
12 augusti 2009
mr_Hasse skrev:
det hände mej detsamma att jag hade min bil på servis på bilia och de släkte lampan men efter några hundra mil så kom lampan igen.. så jag åkte ditt igen och så släkte de d igen. Hasse..

OK, får ringa bilia imorgon och se om de vill hjälpa till.. De kommer garanterat försöka sälja på mig en service... hmmm

Sök