Placering av dumpventil på Passat 1.8t?

Perra_ume
2 augusti 2006 · 3 Inlägg

Hej!

Jag är i färd med att montera en ny dumpventil på min Passat 1.8t -99. Och frågan lyder. Vilken plats är bäst för den nya dumpen. original-"dumpen" sitter vad jag har förstått efter turbon, innan intercoolern, med återförinsslangen som går tillbaks till mellan filtret och turbon.

Men vore det inte bätre att plugga igen det stället och sätta den nya dumpen EFTER intercoolern, och rätt nära trottelhuset på insuget. Det är väl den närmaste vägen för luften då när trottelhuset stängs och trycket vänder håll och ska ut? Istället för som nu då den måste en bra bit innan den kan dumpas.

Någon som har nån kvalificerad idé eller åsikt?

Ps. Har gjort en liten förenklad skiss som kanske visar bättre  hur jag menar.

/Perra

http://img87.imageshack.us/img87/5215/dumpskissdg7.jpg

mpts76
3 augusti 2006 · 12 Inlägg

Hejsan sätt dumpen i orginal dump position
Men förläng slangarna så du får upp dumpen så den syns , för det är väl det du vill ??
Har monterat många dumpar på både Passat Audi m,m o de fungerar bäst vid orginal anslutning
Ochh ja ska du köra öppet så dumpar den fin fint där
Mvh Mp Trim & Styling

Perra_ume
4 augusti 2006 · 3 Inlägg

Ok, tack för svaret. Som jag misstänkte. Bara att dyka ner under huven då smile Det blir en JBRaceparts K25 hybrid.

/Perra

MM
4 augusti 2006 · 130 Inlägg

Är ju annars bra at sätta den så nära spjällhuset som möjligt, annars skickar du ju in varm luft i turbon igen om du kör med hybrid.

-=//[b-6]\\=-
Perra_ume
8 augusti 2006 · 3 Inlägg

Jo, jag tyckte det vore bättre också men det men om jag vill förlänga den från insugsröret med 25mm rör, för att få den närmare spoilern ( för att dumpa ut ur ett "scoop") har det någon betydelse för funktionen?

/Perra

o_boy22
8 augusti 2006 · 3 Inlägg

jo det är bara och sätta dumpen där du tänkt dig .
jag satte den där på min a3 och det funkar kalas bra
sen upplever jag att ljudet blir kraftigare ju närmare insuget den sitter
har en bild på min motor där dumpen sitter där du tänkt kan ju kolla där.
mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang