Toyota Supra TT 94.. Viner som en kompressor

Intrance
28 juli 2009 · 68 Inlägg

Tjenixen..
Har tappat laddtryck till 0.2bar (1.1bar kördes den på)  och den viner som en kompressor. Jag har kollat tryckrör samt slangar..
Har inte kollat under värmeplåten för det är väldans mkt att ta bort för att få bort den den plåten.
Finns det någon som sitter och trycker på lite foton utan en värmeplåt monterad?
Hur beteer sig en turbo som "rasat" ?
Turbosna är TTC kopplade
Ryker ingenting

Fränaste ljudet men ingen ork ;(


tips?
mvh Robert

Senast redigerat av Intrance (28 juli 2009)

Toyota Supra "Eurospec" (1994)
Audi_Reed
28 juli 2009 · 12 Inlägg

Läcka någonstans brukar vara anledningen att det låter som det gör, och det är absolut inte bra för aggregaten då dom kan övervarva om dom inte har mottryck = totalras...

Stefan Varberg Supraman
28 juli 2009 · 2 300 Inlägg

du verkar ha det dom kallar deathwhine=dödsgnället
Innebär att ett eller båda agg är slut

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Intrance
28 juli 2009 · 68 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
du verkar ha det dom kallar deathwhine=dödsgnället
Innebär att ett eller båda agg är slut

så det är bara riva ur ?.

Toyota Supra "Eurospec" (1994)
Stefan Varberg Supraman
28 juli 2009 · 2 300 Inlägg

kolla så att du inte har läckage och att wg armarna rör sig lätt, annars e de bara att riva de.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Intrance
28 juli 2009 · 68 Inlägg

Intrance skrev:

Stefan Varberg skrev:
kolla så att du inte har läckage och att wg armarna rör sig lätt, annars e de bara att riva de.

använder inte westgate armarna eftersom jag kör ttc. (?)
Armen är "bort" plockad och spjällena låsta i öppet läge
http://mkiv.supras.org.nz/articles/andy.htm


Jag får ta en heldag imorgon och skruva loss alla rör så jag kommer åt värmeplåten och kan titta på sniglarna

Toyota Supra "Eurospec" (1994)
Stefan Varberg Supraman
28 juli 2009 · 2 300 Inlägg

Intrance skrev:

Intrance skrev:

Stefan Varberg skrev:
kolla så att du inte har läckage och att wg armarna rör sig lätt, annars e de bara att riva de.

använder inte westgate armarna eftersom jag kör ttc. (?)
Armen är "bort" plockad och spjällena låsta i öppet läge
http://mkiv.supras.org.nz/articles/andy.htm


Jag får ta en heldag imorgon och skruva loss alla rör så jag kommer åt värmeplåten och kan titta på sniglarna

Lovar att du kommer säga "å fy!"

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Intrance
28 juli 2009 · 68 Inlägg

Stefan Varberg skrev:

Intrance skrev:

Intrance skrev:

använder inte westgate armarna eftersom jag kör ttc. (?)
Armen är "bort" plockad och spjällena låsta i öppet läge
http://mkiv.supras.org.nz/articles/andy.htm


Jag får ta en heldag imorgon och skruva loss alla rör så jag kommer åt värmeplåten och kan titta på sniglarna

Lovar att du kommer säga "å fy!"

Du vet ingen som sitter o trycker på 2 småttingar?

Toyota Supra "Eurospec" (1994)
Stefan Varberg Supraman
28 juli 2009 · 2 300 Inlägg

nä inte direkt, kolla om smr eller om xpose har något hemma, alternativt lidspeed.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Intrance
29 juli 2009 · 68 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
nä inte direkt, kolla om smr eller om xpose har något hemma, alternativt lidspeed.

låter kanon smile är ju trots allt en stund kvar av sommaren

Toyota Supra "Eurospec" (1994)
DanneJ
30 juli 2009 · 642 Inlägg

Här har du en länk på hur death wine låter: http://www.youtube.com/watch?v=TyO3aJ-OrAc

Låter som att det ylar under huven och brukar oftast betyda att agg nr 2 har sjungit sin sista vers.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
poont
30 juli 2009 · 183 Inlägg

äh, nu har du ju bra tillfälle att singelkonverta? wink

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Intrance
30 juli 2009 · 68 Inlägg

DanneJ skrev:
Här har du en länk på hur death wine låter: http://www.youtube.com/watch?v=TyO3aJ-OrAc

Låter som att det ylar under huven och brukar oftast betyda att agg nr 2 har sjungit sin sista vers.

kan inte riktigt hålla med om att det är riktigt samma ljud.. Får väl ut o filma.. om de bara kan sluta regna wink



Poont ställer av den på fredag.. Får väl se hur mkt mos det blir efter vintern;)

Senast redigerat av Intrance (30 juli 2009)

Toyota Supra "Eurospec" (1994)
Stefan Varberg Supraman
30 juli 2009 · 2 300 Inlägg

min lät lite men aggen va ok, det jag upptäckte va att en arm till främre wg som går in i huset, då stod wg helt öppet och då gick det inte att få full ladd.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
NeoSWE
15 augusti 2009 · 62 Inlägg

Hejsan
hört att man ändrar till ttc bara genom att vrida om en skruv typ!? Vill koppla om mina busar oxå men hittar igen info om det.....

Toyota Supra TT MKIV "Snowflake" (1994)
Stefan Varberg Supraman
15 augusti 2009 · 2 300 Inlägg

NeoSWE skrev:
Hejsan
hört att man ändrar till ttc bara genom att vrida om en skruv typ!? Vill koppla om mina busar oxå men hittar igen info om det.....

den som söker han finner.
grovt draget så måste man låsa avgasventilen och den övre luftventilen till tvåans turbo så att dom e öppna hela tiden.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
absolute_teddan
16 augusti 2009 · 247 Inlägg

Stefan Varberg skrev:

NeoSWE skrev:
Hejsan
hört att man ändrar till ttc bara genom att vrida om en skruv typ!? Vill koppla om mina busar oxå men hittar igen info om det.....

den som söker han finner.
grovt draget så måste man låsa avgasventilen och den övre luftventilen till tvåans turbo så att dom e öppna hela tiden.

min turbo lät som en kompressor när den va slut, då pga att min impeller gick imot inloppet. det lät ganska gött big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang