3762
Sök

Irriterande motorlampa som tänds/släcks! (Honda Civic)

Skaune
20 augusti 2009
Trådstartare
Tjena!

Har civicen ute på annons och har ett litet problem med den.
Bilen rullar sällan, har bara gått 150 mil på ett år, men när sambon kör den (jag använder aldrig den) så tänds motorlampan enbart vid en stunds körande med konstant hastighet, inte om hon accelererar/bromsar mellan alla rödljusen inne i stan, bilen e ny bes för 1 vecka sen och gick igenom med godkända värden? Vad fasen e de för fel på den lilla blå?

Skaune
21 augusti 2009
Trådstartare
Ingen som har en blekaste aning?

4 001 Inlägg
21 augusti 2009
prova att köra en längre sträcka med den, så som du beskriver att ni kör så är det ständig kallkörning, det är inte bra för en motor.

Kan vara så att det är skit på lambdan p.g.a dessa småkörningar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Supraman
2 300 Inlägg
21 augusti 2009
låter som de e någon givare som inte gillar den körningen.
Kolla felkoderna.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Skaune
21 augusti 2009
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
låter som de e någon givare som inte gillar den körningen.
Kolla felkoderna.

kör ett par kilometer åt gången, till jobb o tillbaks. Inga jätte korta körningar, men klartv inget längre heller. Vette katten hur man kollar felkoderna på den, finns de nån diagnos uttag nånstans tro?

836 Inlägg
21 augusti 2009
hade samma problem me min crx när den hade stått över vintern men gick över när jag sprutat lite 5 56 i lite olika kontakter smile

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
21 augusti 2009
Vet inte exakt hur det är på din civic men en kompis hade en generation tidigare och på den har jag för mig vi fick rota fram styrboxen och sen kolla koder på den via blinkningar som man sen får kolla upp vad dom betyder, på just den var det en kamlägesgivare eller nått liknande som sitter i fördelaren som gav felkod och lysande motorlampa men det dumma var att allt funka så gick inte direkt att laga hmm .

Eller jo visst hade man kunnat byta fördelare för en massa pengar men kändes ju inte rätt när allt funka som det skulle wink .

- Time Attack -

Sök