3795
Sök

Hur många hk tål en Starlet Bakaxel -82?

Lång & Smal!
462 Inlägg
19 juli 2006
Trådstartare
som rubriken lyder så undrar ja hur mycket hästkrafter en Starlet bakaxel tål??

Har funderat på å slänga i B20 - M40 - 140/240 Bakaxel i min lilla bil. Men går de trimma allt som sitter på mycket är de bara ett +

tack på förhand!

//Henrik Johansson

Rallytok
165 Inlägg
19 juli 2006
Va är det för motor i Starleten?
Har en 1500cc topp liggandes hemma. Det är en topp som har använts i rally utav en känd Starlet åkare (kommer inte på va han heter).
Men me rätt grejor så ger den ca 160hk, inte så mkt men i en starlet så kan jag garantera att det rör på sig....

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

2 122 Inlägg
21 juli 2006
har hört att man kan köra med volvo axel också bara man har fälgar som breddar nå jävulskt innåt

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
21 juli 2006
Vet att det var ett gäng på lazzat som höll på o turboladda gamla bakhjulsdrivna starlet och vad jag kan komma ihåg höll inte bakaxlarna särskillt bra, men om man inte har turbo och inte ska köra som ett svin (som dom gjorde) så kan det ju hålla ett tag.

- Time Attack -

Miata-förare
130 Inlägg
21 juli 2006
Efter 110hk blir det kritiskt, och att slänga i en B20 är devärre mer jobb än man tror. Framvagnen måste flyttas/modiferas kraftigt, känner en som gjort det och det var ett rent helvete säger han.

Lång & Smal!
462 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
xtimmyx skrev:
Efter 110hk blir det kritiskt, och att slänga i en B20 är devärre mer jobb än man tror. Framvagnen måste flyttas/modiferas kraftigt, känner en som gjort det och det var ett rent helvete säger han.

okejj, tack för alla svar.. blir nog å ha allt kvar fast modifierat då.. det blir isbil av den, så billigt starlet trim blir de nog istället

//Henrik Johansson

Sök