Söker jobb inom nått roligt bilrelaterat.

volvoentusiasten
25 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

_lusse_ skrev:
Har ju inget proffsigt cv direkt bara utbildning från skolan..

Då ska du skriva på ditt cv att du har gått en utbildning precis och fokuserar på vad där bra på där och personliga egenskaper i ditt personliga brev.

Arbetsförmedlingens jobbcoacher kan hjälpa dig med detta.

_lusse_ Lusse
25 augusti 2009 · 236 Inlägg

Det skriver jag alltid ner..

Och arbetsförmedlingen är inget för mig har jag prövat.

Sen så mena jag med denna sidan att jag skulle höra om nån här på garaget hade nått häftigt jobb typ trimföretag, bilbyggar företag.

Eller kanske en vanlig bil firma som har hand om bilskador.

Inte behöva rekomendera mig utan bara berätta för mig så jag kan gå dit själv..

triplesixer
25 augusti 2009 · 325 Inlägg

Brains skrev:
Dom flesta jobben går iaf genom bekanta.
Det som blir över får arbetsförmedlingen...
Sen har dom inte som syfte att GE dig ett jobb heller.
Hur pass bra dom fungerar vettefan, har haft mitt CV på deras sida i ett halvår och under den tiden har jag fått närmare 5-6 samtal ifrån arbetsgivare som ville ha mig på intervju.

Glöm inte bort att motorintresset i sverige är väldigt lågt så chansen att få ett intressant jobb inom den delen är väldigt svag.
Kan även tänka mig att dom få som faktiskt har ett bra jobb inom det har arbetat sig vidare rätt länge eller haft en JÄVLA tur.

motorintresset lågt i sverige? knappast du,men vi är ett litet land därimot

mulleri
25 augusti 2009 · 508 Inlägg

det är nog rätt svårt för dem att ge ngt jobb i dessa tider...

_lusse_ Lusse
25 augusti 2009 · 236 Inlägg

ja vet:/ skulle bara höra lite

Winner
25 augusti 2009 · 105 Inlägg

men tänkte lite på ditt CV där... hoppas du har skrit vrf du vill ha ett jobb inom motorsporten elelr motornrelaterat och om du nu har gjort nån fett projekt så skriv lite kort å gott om va su har pysslat med å vad du kan om du har sommarjobabt eller känner nån som har en lite verkstad du ahr jobbat i.. ALLT är bra.. å sen att man känner nån på stället gör att man får jobb,, men om du har nåt bra så finns isf chansen att dom sparar ditt CV å ringer om dom behöver nån...

RING ELLER MAILA andrig!! åk dit å snakca med dom där.. alla som ringer å spec mailar dissas på en ggn.. tyvärr..
om du bor långt bort å du är duktig i tele så kan du ju kasnke få komma men åk dit helst..


antar att ni redan har koll på de här men aja.. nån hjälp hoppas ja de va till iaf, men det ja vill mena är att skriv så mkt som möjligt om intresse/vilja/har gjort å vill göra. och ÅK DIT.

Lycka till! PS förslaget att ta kontakt med störa förtag och undra om dom behlöver nån mer speciel mekaniker låter som en bra ide! eller nåt inport bolag som kan behöva lite hjälp om dom får in nåt med oväntade fel!?

www.GrenhageFoto.se
Over and out
Erik
Volkswagen Golf GL 2.0 16V "Build in Mint Condition" (1982)
_lusse_ Lusse
26 augusti 2009 · 236 Inlägg

okej tack så mycket:)

Rock-Star
26 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

skriv ett CV som läsaren VILL läsa, du måste ju SÄLJA dig själv till företaget

WallinJR Det SKA gå!
26 augusti 2009 · 434 Inlägg

Du kanske redan hört talas om det hära. Men www.monster.nu ... har du mallar att göra CV till, Riktigt smidigt ... så bara ta upp den och ta fram skrytet! big_smile

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.
Volvo 850 S 2.5 "Vinter Kälken." (1996)
_lusse_ Lusse
26 augusti 2009 · 236 Inlägg

Tack så mycket:)

maco
5 september 2009 · 1 207 Inlägg

Winner skrev:
men tänkte lite på ditt CV där... hoppas du har skrit vrf du vill ha ett jobb inom motorsporten elelr motornrelaterat och om du nu har gjort nån fett projekt så skriv lite kort å gott om va su har pysslat med å vad du kan om du har sommarjobabt eller känner nån som har en lite verkstad du ahr jobbat i.. ALLT är bra.. å sen att man känner nån på stället gör att man får jobb,, men om du har nåt bra så finns isf chansen att dom sparar ditt CV å ringer om dom behöver nån...

RING ELLER MAILA andrig!! åk dit å snakca med dom där.. alla som ringer å spec mailar dissas på en ggn.. tyvärr..
om du bor långt bort å du är duktig i tele så kan du ju kasnke få komma men åk dit helst..


antar att ni redan har koll på de här men aja.. nån hjälp hoppas ja de va till iaf, men det ja vill mena är att skriv så mkt som möjligt om intresse/vilja/har gjort å vill göra. och ÅK DIT.

Lycka till! PS förslaget att ta kontakt med störa förtag och undra om dom behlöver nån mer speciel mekaniker låter som en bra ide! eller nåt inport bolag som kan behöva lite hjälp om dom får in nåt med oväntade fel!?

Det skall han absolut inte skriva i CV't. I det personliga brevet kan han däremot skriva det..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang