Säkringen går på min ford

AoiKami
7 september 2009 · 42 Inlägg

Tjenare alla där ute smile Nu är de så att jag köpte en for sierra -89 för ett tag sen och nu går säkringen till bränslepumpen hela tiden. har testa o byta den till en annan som visserligen inte såg likadan ut men den går fortfarande. är de ngn här som vet vad problemet är? och även i säkringsboxens lock så står de att jag ska kolla instruktionsboken vilket är lite svårt för jag har ingen xD kanske även ska tillägga att de är en "pinto" motor. om de hjälper ngt?

Har även kollat "knappen" vid reservhjulet men den är bortplockad så där är inte felet.

Behöver hjälp för kommer inte på mer vad de kan vara!

Mvh Victor

Crew @ East Performance Racing
www.EastPerformanceRacing.se
Volvo V70 2.4 GLT "Snövit" (1999)
skinkis WestCoast!
7 september 2009 · 86 Inlägg

Kolla över jordpunkter osv. så att dom är rena och bra.

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07
Holden Commodore "VL Turbo" (1986)
Drönirettab
7 september 2009 · 21 761 Inlägg

Om en säkring går hela tiden så handlar det nog mest troligt om någon form av kortslutning, kolla hur det ser ut i säkringsboxen och vid pumpens kabelanslutningar. smile

paran0id
7 september 2009 · 86 Inlägg

Och kan ju givetvis även vara ett förslag att kolla så att det inte sitter fel typ av säkring.. Ska det sitta en 15A-säkring men det bara sitter en 10A så kommer ju säkringen gå i tid och otid hmm

AoiKami
8 september 2009 · 42 Inlägg

de mesta är redan kollat o de ska sitta 30A säkringar vilket de också gör.. vet att de är väldigt långsökt men om nu bränslefiltret är ordentligt igenkorkat borde inte pumpen gå på högra varv då elr rättare sagt gå trögare så att strömmen stiger?(med risk för att idiotförklaras)wink

Crew @ East Performance Racing
www.EastPerformanceRacing.se
Volvo V70 2.4 GLT "Snövit" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang