Uppsvällda slangar (Volvo 740gl B230f)

Riro Team MTM
4 augusti 2009 · 43 Inlägg

Hej ja har lite funderingar på mina kylar slangar, dom blir uppsvällda när ja kör, vet någon felet?

Kan ge lite mer info om de mitt kyl började läcka och ja hällde i kylarcement i de och då täpptes termostaten, och de fick ja reda på senare att man skulle ta ur den när man fyller på med kylarcement, hur som helst när ja fick ett kyl av svärfar (helt kyl) så började mina slangar bli svällda detta hände en gång innan bytet oxå, så han sa att ja skulle testa med att ta ur termostaten och se om de blev någon skillnad men de har de inte blevit, kan säga oxå i och med att de bygger sånt tryck i slangarna har ja fått ett litet hål i mitt nya kyl. kan någon svara mig på den frågan?

Xoff Volvo tönt... =)
4 augusti 2009 · 2 344 Inlägg

hmm, kan det vara övertryck som blåste din första kylare också? topplockspacning låter det som då tyvär... speciellt ifall det samtidigt går åt lite vatten...

btw, kylarcement är ingen bra lösning alls, det täpper till mer än bara hålen tyvär... å är inte cementen typ nästan lika dyr som en 740 kylare?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
schnauz
4 augusti 2009 · 1 758 Inlägg

Kolla hur locket till expasionskärlet ser ut! Sitter en ventil där, kan kanske ha täppts till av kylarcementen?

MrMad
24 augusti 2009 · 54 Inlägg

Riro skrev:
Hej ja har lite funderingar på mina kylar slangar, dom blir uppsvällda när ja kör, vet någon felet?

Kan ge lite mer info om de mitt kyl började läcka och ja hällde i kylarcement i de och då täpptes termostaten, och de fick ja reda på senare att man skulle ta ur den när man fyller på med kylarcement, hur som helst när ja fick ett kyl av svärfar (helt kyl) så började mina slangar bli svällda detta hände en gång innan bytet oxå, så han sa att ja skulle testa med att ta ur termostaten och se om de blev någon skillnad men de har de inte blevit, kan säga oxå i och med att de bygger sånt tryck i slangarna har ja fått ett litet hål i mitt nya kyl. kan någon svara mig på den frågan?

kylarcement är rena DÖDEN för kylsytemet.

går motorn varm?

laga felet istället för att ta den snabbaste genvägen.

genvägar äro senvägar

falmo
26 augusti 2009 · 473 Inlägg

kolla om det bubblar i expanstionskärlet när motorn är varm . om det är så har topplockspackningen gjort sitt

onej84
29 augusti 2009 · 1 854 Inlägg

Låter som topplockspackningen, men prova och byt lock till kylvätskebehållaren först.

Ryker bilen vid gaspådrag?

Fredrik_Rangert Egenföretagare
29 augusti 2009 · 999 Inlägg

Kan också vara så att dina slangar är gamla och dåliga, har en på min -85'a som blir som en ballong när bilen blir varm, måste byta den innan den spricker...

Riro Team MTM
8 september 2009 · 43 Inlägg

Tack för alla hjälpsamma svar! ska byta topplockspackningen nu när ja får tid över

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang