940 TURBO+ Bryter vid ladd! hjälp!

Silversand SKÅNE
17 mars 2009 · 22 Inlägg

hej , jag har en volvo 940 turbo+ som bryter när laddet kommer. Turbo+ grejjen är vacumstyrt skit som sitter vid luftburken, det gör så att desto mer den varvar, desto mer laddar den.
Men det är borttaget så den har fullt ladd från början. orginal laddar den ca 0.8 och nu laddar den 1.1-1.2.
Men den bryter! Den är chippad(viking). har kollat igenom i stort sett allt, sitter ingen vacumdosa vid rattstången eller vid pedalstället som jag hört från andra.
Laddtrycksvakt? var sitter skiten? sad elektroniskt på dessa? eller vacumstyrt? väääldigt tacksam för svar!


Tack på förhand / Jocke

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 mars 2009 · 6 017 Inlägg

Laddtrycksspärren sitter i chippet på dessa. Så har man chippat är den borta.

Jonas
Silversand SKÅNE
17 mars 2009 · 22 Inlägg

Den är ju chippad sad det har inget med det turbo+ saken? det är vacumstyrt, sen urkopplat. hittar ingenting alltså, fanimej provat allt :S

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 mars 2009 · 5 650 Inlägg

Silversand skrev:
Den är ju chippad sad det har inget med det turbo+ saken? det är vacumstyrt, sen urkopplat. hittar ingenting alltså, fanimej provat allt :S

turbo+ är ju bara en eletronisk pysventil så den ska inte göra nått så vida du inte taigt bort 100% av alla turbo+ prylar så de känner typ av nå fel i systemet?
menar turbo+ är ju inte bra lilla boxen vid luftfiltret är ju världens kabel härva

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Silversand SKÅNE
17 mars 2009 · 22 Inlägg

MrEricsson skrev:

Silversand skrev:
Den är ju chippad sad det har inget med det turbo+ saken? det är vacumstyrt, sen urkopplat. hittar ingenting alltså, fanimej provat allt :S

turbo+ är ju bara en eletronisk pysventil så den ska inte göra nått så vida du inte taigt bort 100% av alla turbo+ prylar så de känner typ av nå fel i systemet?
menar turbo+ är ju inte bra lilla boxen vid luftfiltret är ju världens kabel härva

Ok! men kan det vara en elektrisk spärr? alla vacumslangar osv  har vi följt, går inte till någon vakt! har bara tagit bort boxen och de skitet vid luftburken inte tagit bort någon el.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 mars 2009 · 5 650 Inlägg

Silversand skrev:

MrEricsson skrev:

Silversand skrev:
Den är ju chippad sad det har inget med det turbo+ saken? det är vacumstyrt, sen urkopplat. hittar ingenting alltså, fanimej provat allt :S

turbo+ är ju bara en eletronisk pysventil så den ska inte göra nått så vida du inte taigt bort 100% av alla turbo+ prylar så de känner typ av nå fel i systemet?
menar turbo+ är ju inte bra lilla boxen vid luftfiltret är ju världens kabel härva

Ok! men kan det vara en elektrisk spärr? alla vacumslangar osv  har vi följt, går inte till någon vakt! har bara tagit bort boxen och de skitet vid luftburken inte tagit bort någon el.

så här ska 1 turbo+ paket se ut när de inte är i bilen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/596721_l8kh5g.jpg
hur 1 turbo+ paket ser ut 100% demonterat


har du missat nått kankse han känner av att nått e fel för att de saknas delar.....

jag kör 1.1 bars ladd och jag har inte plockat ner turbo+ och då är han chippad och allt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Naddut
23 september 2009 · 127 Inlägg

Tja. Köpte ett par chip och den bröt också vid 1 1,1 bar. Och undrade samma sak.. Så jag köpte ett par nya chip, och fråga om det var något överladdnings skydd på dom. Satte i dom och laddar nu 1,2 1,3 bar utan problem smile Så skyddet sitter i chipen altså.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang