Är säkert balanskedjan som e kass, om kamkedjan e ok! Lägg den på 3000varv, vibrerar det så är det balanskedjan. Sitter innanför kamkedjan och ska bytas samtidigt som kamkedjan bytas!
Oljetrycket:
Kan va att balanskedjan har kört upp ett spår på blocket, så oljan inte får upp tryck! ser du om ni river av sumpen. Kan vara en oljetryckskontakt, sitter bakom startmotorn, bruckar läcka med!
Silen brukar koksa igen ngt, och har han hällt i rengöring till en koksig motor så blir det säkert stopp i den! Riv av ventilkåpan med och rengör dom två små rören i den blir stopp i dom av kokset. Efterspänn även toppen när ni är där o skruvar! lossa sen 80nm "har jag för mig" sen 90grader! börja från mitten o gå utåt! Kolla så kamkedjan går rakt o fint med o inte mkt glapp!
Byt även till nya vevhusventen!
Kolla i ic-röret vid ic. är där mkt olja så är det ngn packbox i turbon som läcker igenom! kan bli lite rökigt då.
Senast redigerat av Peran (30 september 2009)