2034
Sök

Justera bromsar duett

387 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
hej
min duett dra när man bromssar undra hur man ljustera bromsaran fram  ? någon som kan ge en idotsäcker förklaring ,hade uppskatts  mvh frank

562 Inlägg
3 oktober 2009
Kanske kärvar på den ena sidan, är väl bara mecka ner och smörja upp allt och se till att saker och ting löper lätt.

9-5 Aero Sedan -05

387 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
okej får prova de , är väl inget hi tec på nått å gamalt väll ?

562 Inlägg
4 oktober 2009
Du kanske har trumbromsar, så kolla över hjulcylindern. Den har en tendens att paja om man inte byter ut den i samband med ett bromsbacksbyte.

9-5 Aero Sedan -05

99 Inlägg
4 oktober 2009
Ta ner trummorna bak, du kommer säkert behöva en avdragare och våld för att fåav trumman, sen invändigt får du rengöra och smörja upp, setill att inte få nått kladd på bromsbackarna och trumman bara.
Väldigt lätt att göra, väldigt okomplicerat.
mvh Ronny

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 oktober 2009
Det var ju fram?
Om det är samma funktion på trummor som amazonen så hissar du upp framänden, justerar backens kugg genom hålet på brömsskölden. Dra åt precis så hjulet slutar snurra sedan lossar du lika mycket på båda sidorna. I handboken står hur mycket men det kan jag inte i huvudet och det är många år sedan jag gjorde det. Om det då fortfarande drar snett så funkar hjulcylindrarna olika bra. Tyvärr är de dyra, åtminstone till amazonen när det gäller fram. Bromsvätskan påverkar konditionen mycket. Kolla att det är fräsch vätska när du luftar på båda sidor. Det är väl enkrets på de där och då måste man pumpa på ganska mycket.

Ska inte behövas våld att dra av trummor.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

99 Inlägg
4 oktober 2009
jag har för mig att det är trummor fram på duetterna ja, och ofta så behövs det smörjas upp, brukar inte räcka att man bara släpper på dom lite.

Ofta det behövs lite våld för att lossa rostiga saker på bilar smile vet inte va du har skruvat med tidigare men såatteh
Senast redigerat av pr0ny (4 oktober 2009)

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 oktober 2009
En bil som används brukar inte behöva våldas av trummorna på när det gäller fram om det är en bil som används lite. Det är en annan sak på vrak och på trummor bak.

Om jag funderar lite så tror jag att jag har mekat en del gamla bilar, ja.

99 Inlägg
4 oktober 2009
Well, jag har mest skruvat i vrak av den gamla kalibern, därav har jag fått vålda loss de mesta smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 oktober 2009
Ja på vrak så kan det vara överjävligt. Men det känns som om denna rullar regelbundet eftersom han beskriver problemet utifrån körning. Men vi önskar lycka till och att det går smidigt. Vem handlar man delar av nuförtiden? Är det Volvolelle som gäller? Passa er för CVI, inga roliga människor att ha o göra med.

387 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
vad för negativtme cvi atuomtiv ?

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 oktober 2009
frank_745 skrev:
vad för negativtme cvi atuomtiv ?

Företaget drivs av en idiot som endast har ett intresse: att tjäna (mer) pengar. Jag har haft med denna gynnare att göra tyvärr, tyvärr. Om man läser på hemsidan så ser man att det genomgående bara finns ett intresse: älska mig och ge mig mer pengar (grundaren) Eller för att tydliggöra, jag äter hellre bajs till frukost än pratar med honom eller handlar från hans Sovjetbaserade företag igen.

Förresten så har de höjt minimigränsen för order till 750kr. HAHAHA

387 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
okej får man nt delaran man beställer? bättre köpa från den lokal volov återfrösäljaren ?

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 oktober 2009
VolvoLelle, Motoroldies:
http://motoroldies.se/sv/

Sök