2144
Sök

Helljus glapp/trasigt på saab 9-3 -99

President över Brinkland
465 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Hallå har lite problem med mitt helljus till bilen.
Har testat att byta glödlampor.
Har testat annat relä
Säkring ser bra ut,

det som är att tillägga är att nu för någon dag sen så började helt plötsligt det högra helljuset fungera igen. och det varnade aldrig om att det var ur funktion tidigare heller när båda var döda.

finns nått relä som heter light controller?, kan det vara nått fel med det?

Någon som tror sig veta vad problemet kan vara så är jag tacksam för svar:)

MVH
Niklas Brink

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Xenoholic
2 559 Inlägg
22 oktober 2009
Det sitter ett orange relä i motorrummet som brukar gå sönder, kan ju vara värt att prova ett annat sådant. Är dock ganska dyra typ 1100-1200:-. Så det kan ju kanske vara värt att prova nån annans om du känner nån mer som åker SAAB.
Vet att det sitter samma på 9-5 i alla fall.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

President över Brinkland
465 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
okej, ja det är det relät som jag har för mig heter "light controller" eller något liknande. får sno från en polares saab och prova, tack för svar:)

Xenoholic
2 559 Inlägg
22 oktober 2009
Brink88 skrev:
okej, ja det är det relät som jag har för mig heter "light controller" eller något liknande. får sno från en polares saab och prova, tack för svar:)

Vassego smile o lycka till, tips är att köpa ett på skroten sen wink

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

President över Brinkland
465 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
köpa och köpa. hittar man nån fin saab, så kanske det råkar slinka i fickan;) haha

President över Brinkland
465 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Har testat nu och det var det oranga relät som är glappt

S40 T4
584 Inlägg
23 oktober 2009
Brink88 skrev:
köpa och köpa. hittar man nån fin saab, så kanske det råkar slinka i fickan;) haha

haha nästan alla får det och hamna i fickan på något sätt tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 oktober 2009
Shady_killen skrev:
Brink88 skrev:

haha nästan alla får det och hamna i fickan på något sätt tongue

Kan det kanske vara därför som bildemonteringarna inte vill ha folk ute bland bilarna till att plocka själva roll

Sök