El fel i bmw 318i coupè e36

__plunkan__
19 november 2009 · 69 Inlägg

1:
fläckten funkar bara på högsta (4:an)

2:
nånting drar ur batteriet. nån som kan ge förslag på vad det kan vara?


det med att den drar ur batteriet hände efter att jag kopplat in angeleyes på bilen. alltså hela lysen med blinkers. beställde från styiling4u.se .
kopplade efter det som stod på instruktionen.

E30Sam
19 november 2009 · 40 Inlägg

Jag är ganska säker på att det är fläktmotståndet på första frågan. Du kan enkelt mäta med amperemeter om strålkastarna drar tjuvström. Genom att koppla loss plus kabeln från batteriet och mätta mellan kabeln och polen. Sedan ta loss säkringen till strålkastaren.

BMW 320i "e91" (2009)
__plunkan__
19 november 2009 · 69 Inlägg

ja tror oxå att det är fläktmotståndet men det är så att jag inte hittar nått sånt. alla säger att det sitter upp och till vänster på passagerar sidan men jag hittar ingen.

men om det skulle vara dom som drar tjuvström då? är jag tvungen att byta lyserna igen då eller?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
19 november 2009 · 3 180 Inlägg

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do … &fg=40 nummer 2 är motståndet, så du vet hur det ser ut.

länken funka visst inte, men gå in på realoem.com sen klickar du dej in på e36 318, sen ventilation och eldetaljer.

Senast redigerat av NITROUS (19 november 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
E30Sam
19 november 2009 · 40 Inlägg

Fläktmotståndet kan sitta i själva fläkten.

Tycker inte riktigt att det kan vara något fel i strålkastarna, vet inte. Men om du inte hittar någon annan anledning till varför den drar tjuvström så kan man vara tvungen till det.

BMW 320i "e91" (2009)
__plunkan__
19 november 2009 · 69 Inlägg

E30Sam skrev:
Fläktmotståndet kan sitta i själva fläkten.

Tycker inte riktigt att det kan vara något fel i strålkastarna, vet inte. Men om du inte hittar någon annan anledning till varför den drar tjuvström så kan man vara tvungen till det.

jag tycker inte heller att lyserna borde ta nå tjuvström.
ska testa byta till dom gamla imorn och se vad som händer.

Jocke0155
20 november 2009 · 279 Inlägg

Fläktmotsåndet sitter på förarsidan har jag för mig, kan nog nästan garantera att du hittar nån guide om det på autopower.se!
Ang. att batteriet laddar ur så kan du först kolla så att batteriet är i god kondition. Mät mellan polerna när bilen är avstängd och mät när du startar bilen. Om jag inte minns fel så är batteriet dåligt om det hamnar under 11.5V? Har inget exakt värde men har för mig att det är nått sånt.

MRapollo
20 november 2009 · 400 Inlägg

sitter inte fläktmotståndet under handskfacket ? gör det på min varjefall

Jocke0155
20 november 2009 · 279 Inlägg

MRapollo skrev:
sitter inte fläktmotståndet under handskfacket ? gör det på min varjefall

Vad jag har hört och sett så sitter det på förarsidan, men kanske skiljer mellan årsmodellerna eller nått. Det har jag ingen aning om smile Är man osäker får man väl ringa till en BMW-verkstad och fråga!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang