3353
Sök

Fått parkeringsböter trots att jag haft parkeringsbiljett

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 november 2009
Jag fick oxå parkeringbot en gång pga att jag inte kade nån biljett. (var väl nån pygmé som inte nådde upp till vindrutan på chevan) Pratade med parkeringsbolaget dagen efter o faxade in en kopia på den giltiga biljetten, boten ströks utan problem o allt var frid o fröjd.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

214 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Ska försöka stå på mig och bevisa att dem har "fel" ska prata med polisen idag

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

8 921 Inlägg
24 november 2009
Polisen lär ju inte göra något och kan heller inte det, betala avgiften och överklaga sen.
Det är så det fungerar med parkeringsavgifter.

Fotograf på Tierp iDag

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
24 november 2009
Är det en boendeparkering som jag förstått har inte polisen ö.h.t. med ärendet att göra, och "boten" är ingen bot, utan en kontrollavgift som ett parkeringsbolag har rätt att ta ut.

Är biljetten inte synlig så kräver dom en avgift (såklart) och man kan ju prova att ringa dom o visa att man har biljetten för rätt tid osv. Dock är det rätt vanligt att p-vakten har kamera och fotar hur det såg ut, och dras det hela vidare till rätten (vilket verkar löjligt) så har dom säkert sitt på det torra. Tyvärr, men sånt är livet.
Mackarna brukar sälja en sån liten plastbit att tejpa på rutan som håller biljetten på plats. Väl värd 15kr! smile

/Mattias

2 656 Inlägg
24 november 2009
matteeee skrev:
Är det en boendeparkering som jag förstått har inte polisen ö.h.t. med ärendet att göra, och "boten" är ingen bot, utan en kontrollavgift som ett parkeringsbolag har rätt att ta ut.

Är biljetten inte synlig så kräver dom en avgift (såklart) och man kan ju prova att ringa dom o visa att man har biljetten för rätt tid osv. Dock är det rätt vanligt att p-vakten har kamera och fotar hur det såg ut, och dras det hela vidare till rätten (vilket verkar löjligt) så har dom säkert sitt på det torra. Tyvärr, men sånt är livet.
Mackarna brukar sälja en sån liten plastbit att tejpa på rutan som håller biljetten på plats. Väl värd 15kr! smile

men den va väl väl synlig bara lappen upp och ner ? eller ?

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
24 november 2009
Hur ska dom läsa när och för hur lång tid du betalat om lappen ligger upp och ner?

/Mattias

Sök