7332
Sök

Fått parkeringsböter trots att jag haft parkeringsbiljett

214 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Kom ut till bilen igår och såg att det låg en fin liten gul lapp med parkeringsböter till min bostadparkering och kollar i fönsterrutan och ser att min parkeringsbiljett har vänt på sig sad går detta överklaga eftersom jag har betalt biljett men denna råkade inte vara synlig

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 november 2009
Biljetten ska vara synlig, om den inte är det räknas det som olovlig parkering. Tyvärr bara att betala och se glad ut.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

214 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Okej ska ringa och kolla för säkerhets skull :p var ju bara på 400 kr sad

Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 november 2009
det är ju bara att prova säg att biljetten råka vända sig när du var inne

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 november 2009
MikeyMouse skrev:

Det hade blivit så mycket billigare med en tejpbit på biljetten wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

214 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
Den råkade faktiskt vända av fläkten :p
oja en tejpbit hade varit mycket billigare

1 024 Inlägg
23 november 2009
har du kvar biljetten så är det inga problem, ring å säg att du hade betalat den fast den hade vänt sig om... jag gjorde detta själv en dag å dom sa att då va det lungt

214 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
rand kunde du då bevisa att det var du som hade köpt biljetten eller behövdes inte det?

Olika
907 Inlägg
23 november 2009
Om det står något i stil med "parkeringsavgift ej erlagd" på boten är det läge att gå vidare, för den är ju erlagd men inte uppvisad...
Handlar det om ett parkeringstillstånd som legat på fel håll är det värre eftersom det ofta står på dem att de ska ligga väl synliga osv...

Mvh
Fredrik

754 Inlägg
23 november 2009
En kompis råkade ut för samma sak. Det slutade med att han fick betala halva summan har jag för mig:)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

214 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
giltig biljett saknas står det på boten sad

d_nilsson alla summor som är mindre än 400 är ju helt okej tongue

1 024 Inlägg
23 november 2009
MikeyMouse skrev:
rand kunde du då bevisa att det var du som hade köpt biljetten eller behövdes inte det?

hon frågade inte ens

1 853 Inlägg
23 november 2009
Har du en giltig biljett för tidpunkten så är det bara och åka in till polisen och visa dom och förklara läget....

Samma sak hände min mor hon la lappen i framrutan som vanligt, och stängde dörren vilket i detta fallet gjorde satt biljetten blåste ner på golvet av vinddraget och hon fick en bot.

men efter att hon tog med både bot och giltig biljett  till polisstationen och förklarade läget så rev dom boten.

hoppas det ordnar upp sig för dig!

/mvh soyd

214 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
ringde till parkeringservice bla bla bla och dem sa att detta gick inte överklaga i efterhand... är det någon idé att höra med polisen då?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 november 2009
MikeyMouse skrev:

så sa jag också, för nör man fått parkeringsböter på drottninggatan i sthlm vet man vad som är en dyr resp billig p-bot hmm

NissanMotorsport
23 november 2009
MikeyMouse skrev:
ringde till parkeringservice bla bla bla och dem sa att detta gick inte överklaga i efterhand... är det någon idé att höra med polisen då?

Hör med polisen istället.. kan ju inte få mer än ett nej smile 400 kr är mycke bensin det wink

dalmasens
23 november 2009
till mig så sa de att man inte kunde överklaga innan man betalt boten.
Så jag betalde, men efter det så sa de att de inte var nån ide att överklaga för de hade rätt sa de.roll

214 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
MIG1408 skrev:
MikeyMouse skrev:

Hör med polisen istället.. kan ju inte få mer än ett nej smile 400 kr är mycke bensin det wink

jag får väl ta och göra det tongue 400 kr är mycket pengar för en student i slutet av månaden tongue

754 Inlägg
23 november 2009
MikeyMouse skrev:
giltig biljett saknas står det på boten sad

d_nilsson alla summor som är mindre än 400 är ju helt okej tongue

Haha ja:D Vet inte hur mycket deras parkeringsbot låg på...men de fick iallafall betala hälften av summan. Fast alla kanske inte har samma tur tyvärr:(
Senast redigerat av D_Nilsson (23 november 2009)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Diktator
968 Inlägg
23 november 2009
MikeyMouse skrev:

det där är standard för parkerings bolagen, det är ju trots allt deras levnadsbröd, klart som fan dom säger nej tills du kan överbevisa dom och typ 200 telefon samtal

Sök