Tankar kring begreppet "vänner"?!

Mr_dOhC
13 juli 2009 · 214 Inlägg

Tråkigt att läsa det du skriver whiteangel hmm alla människor förtjänar en vän!

Jag är snart 29år, dom som jag räknar som mina vänner, vilket är ett fåtal, har jag lärt känna dom senaste åren. Känner massor med folk och har haft så kallade vänner, tills man en dag insåg att så inte var fallet hmm

Man kan träffa en vän precis när som helst, var som helst, fast det vet man inte förräns flera år senare tongue

En vän är en person som uppskattar dig för den du är.

En vän är en person som ställer upp om du behöver hjälp.

En vän är en person som gärna tar emot din hjälp när den behöver.

En vän är en person som kan lyssna när du behöver prata.

En vän är en person i vars hem du kan känna dig som hemma.

En vän är en person som accepterar många av din fel och brister.

m.m

m.m

Senast redigerat av Mr_dOhC (13 juli 2009)

BMW 330d xDrive E91 "Bruksbilen" (2010)
Volkswagen Passat GL Variant "Corvette Edition" (1987)
Audi 200 20v TQ "BGM-109A" (1990)
born_rebell Team740
13 juli 2009 · 211 Inlägg

Vänner ? Finns det verkligen såna ? jag har då aldrig hittat nån, alla jävla as bara utnyttjar ens tillgångar, se när dom är slut så skiter dom i en.
Så nae fy fan för "vänner" bättre med kärringen nere på konsum att prata med smile

Burn Rubber Not Your Soul
mulleina
13 juli 2009 · 715 Inlägg

är det inte lättast att inte ha för höga förväntiningar av vänskapen och aldrig lita på någon, så blir du kanske inte lika besviken när de kastar dig på gödselstacken med dolk i ryggen eller vad du sa. Och vad en vän är är väl svårt och säga men det räcker väl att du har någon att umgås med, det sägs vara viktigt

pukan2
14 juli 2009 · 3 182 Inlägg

hade massor av riktiga vänner eller bästisar för ett par år sedan, men sen vart man hugen i rygen av några utav dom så nu har jag endast bekanta kvar sa upp vän skapet med nästan alla, umgås med min kära tjej och min unge och har hur roligt som helst. har 1 rigtig polare kvar men tyvär så har han komit litte off jusst nu och sånt vill jag inte veta nått av.

torpis Forummoderator
14 juli 2009 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
M103
14 juli 2009 · 1 570 Inlägg

Mr_dOhC skrev:
En vän är en person som uppskattar dig för den du är.

En vän är en person som ställer upp om du behöver hjälp.

En vän är en person som gärna tar emot din hjälp när den behöver.

En vän är en person som kan lyssna när du behöver prata.

En vän är en person i vars hem du kan känna dig som hemma.

En vän är en person som accepterar många av din fel och brister.

m.m

m.m

Kunde inte sagt det bättre själv. smile

maaatiiilda
18 juli 2009 · 46 Inlägg

en vän tkr jag e någon som man inte behöver ringa varje dag, men som man vet verkligen finns där i vått och torrt endå. en vän stöttar en ju i beslut även om man har delade åsikter..

Volvo v70 d5 "dieselfemman" (2005)
volvoentusiasten
18 juli 2009 · 4 005 Inlägg

En vän är någon som alltid finns där för en.
En vän är någon som ställer upp ur o skur.
En vän är någon som blir glad om man köper nya tillbehör till den.
En vän är någon som aldrig dömmer en
En vän är någon som alltid hakar på när det är roligt.

Alla dem egenskaperna och många mer har min bästa vän, som är min bil. smile

expect1991
18 juli 2009 · 1 814 Inlägg

När allt är frid och fröjd är alla dina vänner, men när saker o ting går åt pipan sållas de "falska" vännerna bort riktigt snabbt.

sirmiro Double-Unicorn Rider
19 juli 2009 · 2 486 Inlägg

En vän är alltid ärlig. En vän ställer upp, när det är möjligt. En vän kliver in och säger ifrån när folk pratar skit bakom ens rygg.

Var du hittar dem? Mycket bra fråga då de fllesta lyckas falla redan på de tre punkterna ovan.

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
23 juli 2009 · 661 Inlägg

Well vet ej om det redan har sagts, en vän vet alla dina fel o brister o fortfarande stannar. har 5 st riktigt bra vänner, o väldigt många bra bekanta. Men som sagt människan styrs av sin egen fria vilja så lita aldrig på någon till 100% utom dig själv, mankind is weak !

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
HappyFish
15 augusti 2009 · 6 Inlägg

I hela tråden läser man om div krav som ni ställer på en "vän" men verkar samtidigt utgå från att ni själva redan är den perfekta vännen?
Vänskap är ingen rättighet utan likt respekt något man måste förtjäna och den innebär ett gemensamt ansvar att utveckla och vårda en relation.
Ingen har automatiskt rätt till varken vänner eller kärlek , det enda man har rätt till är det man själv ger till andra.
Att bli sviken är i grunden ett eget val när man bestämmer sig för att ta risken att blotta sina svagheter utan att göra en riskanalys.Att anförtro någon annan personliga känslor eller uppgifter som kan skada någon är ett beslut som ska övervägas noga men oavsett så är beslutet eget ansvar och kan aldrig skyllas på någon annan.Men varje gång det händer så är det lustigt nog alltid den som svek som får skulden.
Att anse att vänner svikit en är en villfarelse eftersom en vän aldrig sviker.Problemet ligger snarare i att man inte kan bedömma människor och deras intentioner eller att man så desperat vill ha vänner så att den titeln delas ut lite för lätt.

Mazda RX-3 (1973)
Xaben
15 augusti 2009 · 213 Inlägg

born_rebell skrev:
Vänner ? Finns det verkligen såna ? jag har då aldrig hittat nån, alla jävla as bara utnyttjar ens tillgångar, se när dom är slut så skiter dom i en.

ungefär så känns de

Sushikocken Sleeper
15 augusti 2009 · 3 084 Inlägg

Mina vänner är inte ens motorintresserade... dem jävla asen!
som sagt tidigare så har jag inte så många vänner här i finspång än.
Aja men imorgon ska jag gå och hejja på en som kör SM i motocross som är från min fd crossklubb smile

Xaben var du där idag? mycket folk?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Germax
15 augusti 2009 · 12 086 Inlägg

Den ända "äkta vännen" jag hade var inte särskilt äkta och finns inte längre.. jag har massa vänner men ingen jag litar på till 100 längre. Jag är väldigt öppen av mig som person, men förlitar mig inte gärna på någon då man inte alltför ofta blir besviken.

Förr hade jag en jag kunde prata ut med när de va jobbigt, nu är hon oxå borta så de blir o lipa till nån film ist tongue

Senast redigerat av JapMax (15 augusti 2009)

PaJsen
5 december 2009 · 49 Inlägg

Det finns kompisar i livet men sen finns det några få personer som man kallar för vänner . Det är dom som gör saker för varandra utan tjat om tid och pengar . Dom man alltid kan ringa och fråga om hjälp utan att förklara varför. Dom bara gör det för dom vet att nästa gång är det deras tur att få hjälp . Det är dom som kallas för riktiga vänner för live

a true friend

Volvo 740 turbo "Black Betty" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang