Tja sitter o funderar lite poå att bygga avgasystem till bilen, vill att det ska ryta som bara F*N och har för mej att man inte ska kräma på med för stort rör? e det bara nått jag fått för mej elle kan det stämma? Ska jag slänga på ett 3" downpipe och sedan slita bort katten och inga dämpare? Eller hur ska jag göra vill att det ska väcka varenda person som sover på en halv mils radie xD skulle vilja ha lite tipps tack alla
Grova rör och ingen dämpning kommer att uppfylla ditt mål.....MEN • Att köra kat-löst är både skadligt för miljön, olagligt samt att du inte kommer igenom SBP. • Ljudnivån kommer att bli j****** hög.....inte heller det gillas av SBP.
motstånd i avgassystem är av ondo raka rör ger mest effekt men då inom ett begränsat register
ska försöka förklara dehär först "extraktor" grenrör motorn släpper ifrån sig avgaserna i korta tryckpulser från varje cylinder i ljudetshastighet och när en tryckpuls färdats i grenröret och ska beblanda sig med de andra pulserna i avgassystemet så kan det hända att en puls redan vart förbi och då "drar" vakumet som är bakom den med sig den nästkommande tryckpuls och man får då bättre tömmning av avgaserna i den cylindern (extraktor grenrör som det så fint heter) därför dessa grenrör bara fungerar inom vissa varvtal och längden på primär och sekundär rören bestämmer vars tömmningen kommer fungera som bäst har man nu ny duration på avgassidan så kommer avstämmningen inte att bli "rätt" eftersom man öppnar eller stänger avgasventilen tidigare eller senare
nu avgassystemet har man nu större avgassystem så ändrar man motorns avstämning eftersom tömmningen av cylindern kommer att bli dålig på låga varv och kanske först vid 8000-9000rpm (om man har tur) att motorn kommer gå som den ska eftersom en motor är dynamisk så kommer då man då ha HÖGRE mottryck med stort avgassystem och har man då otur så kommer avgaserna t.om att färdas in i insuget eftersom man har överlapp på ventilerna och då kan ni gissa hur bra motorn går
haha nu va det ju inte så att jag planerat köra runt o väcka folk mitt i natten, men det va mer ätt utryck för att ni skulle förstå hur högt det ska vrööla
haha nu va det ju inte så att jag planerat köra runt o väcka folk mitt i natten, men det va mer ätt utryck för att ni skulle förstå hur högt det ska vrööla
Vrööla?
Bööla skulle jag vilja säga. Kör med raka rör med skippa inte katalysatorn.
Varför överarbeta allt? Kapa din DP efter första böjen och dra ut den framför framhjulet med någon fån 90-graders böj bara! Monterar du dit förstora spridare kan man skjuta lågor på de som går på gångbanan om någon nu skulle missat om du kommer!