Böter på att inte blända av? Har det hänt?

Pikey
22 november 2009 · 2 283 Inlägg

TMW-Performance skrev:

Pikey skrev:

Martin 9-3 skrev:
Men vad säger lagen? Är man skyldig att blända av så fort man möter en bil oavsett om det är 50 meter mellan filerna? Märkte att ca 70-80% av mötande bilar blinkade eller tände helljus tillbaka men jag inte stördes alls av deras sad

Du har 10000k Xenon konverterade, klart man blinkar för att det sticker i ögonen samt att det ser ruttet ut.

Ska man blinka när det ser "ruttet" ut? Lmao

Njae var mest en pik för att visa mitt agg mot blå framlampr

R.I.P. Michael Jackson!
ironhead volvoraggare
22 november 2009 · 4 776 Inlägg

och såna som inte ställer in lysena när dom konverterar te xenon blir jag också lack på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
maco
22 november 2009 · 1 207 Inlägg

ironhead skrev:
och såna som inte ställer in lysena när dom konverterar te xenon blir jag också lack på

Detta beror på så väldigt mycket från bil till bil. Jag hade xenon på min 9000 (4300k) och jag bländade ingen (det var iaf ingen som blinkade åt mig) och jag monterade även xenon (4300k) på min vento nu i helgen och ljusbilden är precis likadan som vanligt och ingen har blinkat åt mig. Men jag vet inte hur många gånger jag blivit bländad av 740´s. Och det säger jag inte bara för att tracka ned på volvo ägare. Kan det ha något med storleken på lyktan att göra?

ironhead volvoraggare
22 november 2009 · 4 776 Inlägg

maco skrev:

ironhead skrev:
och såna som inte ställer in lysena när dom konverterar te xenon blir jag också lack på

Detta beror på så väldigt mycket från bil till bil. Jag hade xenon på min 9000 (4300k) och jag bländade ingen (det var iaf ingen som blinkade åt mig) och jag monterade även xenon (4300k) på min vento nu i helgen och ljusbilden är precis likadan som vanligt och ingen har blinkat åt mig. Men jag vet inte hur många gånger jag blivit bländad av 740´s. Och det säger jag inte bara för att tracka ned på volvo ägare. Kan det ha något med storleken på lyktan att göra?

kan ju ha med storleken ja sen att dom inte vrider ner ljusbilden ovh sen är det ju olagligt med

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
jimmy-124 Svartlistad
22 november 2009 · 446 Inlägg

ironhead skrev:

maco skrev:

ironhead skrev:
och såna som inte ställer in lysena när dom konverterar te xenon blir jag också lack på

Detta beror på så väldigt mycket från bil till bil. Jag hade xenon på min 9000 (4300k) och jag bländade ingen (det var iaf ingen som blinkade åt mig) och jag monterade även xenon (4300k) på min vento nu i helgen och ljusbilden är precis likadan som vanligt och ingen har blinkat åt mig. Men jag vet inte hur många gånger jag blivit bländad av 740´s. Och det säger jag inte bara för att tracka ned på volvo ägare. Kan det ha något med storleken på lyktan att göra?

kan ju ha med storleken ja sen att dom inte vrider ner ljusbilden ovh sen är det ju olagligt med

den som inte justerar ljusbilden efter dom har xenonkonverterat är idioter! när jag xenon konvertera så pekade ljusbilden uppåt, men det åtgärdades illa kvikt!

Ironhead säg någon modifiering som är laglig på en bil som är helbilsgodkänd? smile

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
ironhead volvoraggare
22 november 2009 · 4 776 Inlägg

jimmy-124 skrev:

ironhead skrev:

maco skrev:

Detta beror på så väldigt mycket från bil till bil. Jag hade xenon på min 9000 (4300k) och jag bländade ingen (det var iaf ingen som blinkade åt mig) och jag monterade även xenon (4300k) på min vento nu i helgen och ljusbilden är precis likadan som vanligt och ingen har blinkat åt mig. Men jag vet inte hur många gånger jag blivit bländad av 740´s. Och det säger jag inte bara för att tracka ned på volvo ägare. Kan det ha något med storleken på lyktan att göra?

kan ju ha med storleken ja sen att dom inte vrider ner ljusbilden ovh sen är det ju olagligt med

den som inte justerar ljusbilden efter dom har xenonkonverterat är idioter! när jag xenon konvertera så pekade ljusbilden uppåt, men det åtgärdades illa kvikt!

Ironhead säg någon modifiering som är laglig på en bil som är helbilsgodkänd? smile

hehe finns väll inga men man kan väll hålla sig innom ramarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Cgr
9 december 2009 · 22 Inlägg

sjukt irriterande med folk som inte bländar av, vad i helvete är problemet om man signalerar att man blir bländad? har nästan lust att byta körfält å köra rakt in i dem. men det jag gör jag inte smile än så länge...

mvh till alla avbländande billister

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang