V70 turbo-98 några små problem.

sthlm_145
5 januari 2010 · 297 Inlägg

Har 2 problem som jag blir tokig på.

Första är: Jag är ute och åker i trafiken och stannar för rött. Helt plöttsligt börjar tommgången och svajja riktigt mycket. Ibland kan bilen dö. Jag antar att det är tomgångsmotorn, någon som svet om man kan rengöra en sådan?

Andra: Åker på en lång raka. Trampar på, först går bilen skit dåligt. Känns som den inte har något ork. Och rätt va det är så kommer laddet och bilen sticker iväg. Jag har bytt mangnetventilen. Men det hjälpte inte ett piss.

Bilen är chippad. Hadde öppetfilter på. Men motorelektroniks lampan började lysa. Så jag tog bort de och nollade allt. Så lampan lyser inte längre.

Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
BMW E36 "M50b28" (1996)
Zwudda Refined
5 januari 2010 · 1 770 Inlägg

Det låter i mina öron som att det är LMM:en som spökar.
På båda felen.

Vilken motor har du!?
För ett öppet filter kan förstöra en Luftmassemätare som sitter på B230FT/FK m.fl
Vet ej om ett öppet filter kan förstöra en Luftmängdsmätare som sitter på B23ET B230ET mm

sthlm_145
5 januari 2010 · 297 Inlägg

Zwudda skrev:
Det låter i mina öron som att det är LMM:en som spökar.
På båda felen.

Vilken motor har du!?
För ett öppet filter kan förstöra en Luftmassemätare som sitter på B230FT/FK m.fl
Vet ej om ett öppet filter kan förstöra en Luftmängdsmätare som sitter på B23ET B230ET mm

2,5t
Jo jag började misstänka det. Men vad ska jag ha för luftfilter? För den jag fick med från ge-motorsport luktade lite skumt. Som om den vore inoljad. Kanske bättre med ett filter som inte är inoljad?

Luftmassemätaren kan vara trasig fast inte någon lampa lyser?

BMW E36 "M50b28" (1996)
Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang