Golf II -88 Kylarproblem?

phos
7 januari 2010 · 13 Inlägg

Tjabba alla som har koll.

Såhär ligger det till, när jag startade bilen var det inga problem, jag hade värme i kupén och allt fungerade. Sen efter lite drygt 2 mil så slutar jag få in värme i kupén och motorn börjar gå varmt

Har även nått missljud som låter i kupén som har kommit i samband med att det är kallt, låter ungefär som att strypa en hamster, tänkte om det kan ha nått med det att göra?

Är detta något man kan fixa eller har jag förstört bil-eländet?

// Jakob

te_wik Forummoderator
7 januari 2010 · 12 813 Inlägg

phos skrev:
Tjabba alla som har koll.

Såhär ligger det till, när jag startade bilen var det inga problem, jag hade värme i kupén och allt fungerade. Sen efter lite drygt 2 mil så slutar jag få in värme i kupén och motorn börjar gå varmt

Har även nått missljud som låter i kupén som har kommit i samband med att det är kallt, låter ungefär som att strypa en hamster, tänkte om det kan ha nått med det att göra?

Är detta något man kan fixa eller har jag förstört bil-eländet?

// Jakob

Inte omöjligt att något har frysit. Har ni som vi i kalix drygt -30 grader så är det viktigt att ha 50/50 blandning av glykol och vatten.

Vad har du för motor till att börja med, 1.8 RP motor?



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (7 januari 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
phos
7 januari 2010 · 13 Inlägg

Från pite, så jo vi har samma temp här, men jag tror jag ska ha den blandningen.

Men jo jag har en 1,8 RP

bearz
7 januari 2010 · 146 Inlägg

Missljudet kommer väl inte från vattenpumpen?
Jag har ingen hamster att strypa.

Vcds
Goffen Administratör
7 januari 2010 · 2 974 Inlägg

Det kan vara 2 olika fel. Ljudet i kupen kan vara lagrena i fläkten som gnäller/skriker inte helt ovanligt när det blir kallt ute.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang