Tjo hopp!
Var in på renaultklubbens forum och försökte få svar på min fråga, då det inte lyckades, försöker jag här.
Det är som så att jag har en såndäringa renå, med pajjsig låda.
Var till en skrotare utanför örebro och köpte en beggad låda.
Kommer hem med lådan och lägger den på plats, ska försöka kränga dit hastighetsmätarwiren, men den vill inte gå dit. börjar peta med fingret och känner att nåt sitter kvar i lådan.
Upptäcker att det är en bit av gamla metalldelen av hastighetsmätarwiren som satt på bilen lådan kom ifrån... höll på ett tag och försökte få ur delen, men lyckades inte.... vart till att lyfta ur lådan uir bilen igen. Väl ute så kunde jag börja knacka, borra och slita ur gamla delen och efter ca 2 timmar så var den ur!
Upptäckte då till min förtvivlan att hastighetsmätardelarna inte snurrade längre när man vred runt på lådan!!
Skrev då på Renåklubbens forum och sökte svar på hur man byter hastighetsmätar drev och grejer i en sån låda, det måste ju gå eftersom delarna är i plast, de håller ju inte i en evighet och eftersom de har fått dit grejerna en gång i tiden, så måste det ju gå att byta ut.
Har kikat på min gamla låda, men ser inte hur man skulle kunna få loss det, och i Gör det själv handboken från haynes står det typ, vid fel på växellåda, lämna bilen till auktoriserad verkstad för utbyteslåda. ingen sprängskiss eller liknande

Så, någon här som vet hur man gör för att byta ut grejerna??
Tacksam för svar!
/Mvh Chrille