V70 Tdi Utan turbo tryck. Laddar bara 0.3 Bar

volvolars
13 januari 2010 · 24 Inlägg

Tänkte kolla om någon kan hjälpa mig med min v70 tdi -98. åkte in till stan och allt funkade som det skulle, sen när vi startade och skulle åka hem så lyste motorlampan och hade inge turbotryck, eller 0.3 rättare sagt. kollade iaf felkoder och fick på luftmasse, turboreglerventil och lufttempgivare och när jag bytte alla dom komponenterna så finns fortfarande felkod på turboregler ventilen kvar, den går inte få bort och jag har förtfarande inge turbotryck.. Snälla hjälp mig innan jag blir tokig smile Mvh Lars

norpan1
13 januari 2010 · 1 043 Inlägg

Om du inte får bort felkoden så får du nog inte heller något turbotryck.

kolvas
13 januari 2010 · 4 001 Inlägg

har du kollat alla slangar osv?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
volvolars
13 januari 2010 · 24 Inlägg

jag har bytt alla slangar eller finns det ngn speciell som ni tänker på som jag kan ha missat? vet ngn om det ska klicka i magnetventilen när man vrider på tändningen?

kolvas
13 januari 2010 · 4 001 Inlägg

vet ej men ag kan kolla imorgon, min bil gick skit när slangen som går ifrån tryckröret till LMM läckte, det var en liten läcka på tryckröret, precis vid anslutningen.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
volvolars
13 januari 2010 · 24 Inlägg

ja gör det. skulle vara kanon det.. hör av dig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang