Cheva caprice dör när man släpper gasen

paltodlarn
27 december 2009 · 527 Inlägg

Tjena

Har en caprice -93:a 305 TBI som ibland kan får för sig att dö så fort man släpper gasen. Den går att få igång igen med startgas men sen får man lov att gasa hela tiden för att den inte ska lägga av igen. Den kan bli så när som helst och efter ett tag så får den tillbaka tomgången och går helt normalt igen. Någon som har nån idé om varför den kan göra så?

Tack på förhand

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
henke_99 Offroad Racing
27 december 2009 · 3 122 Inlägg

Lyser motorlampan vid nåt tillfälle när motorn är igång? Jag skulle kunna tänka mig problem med tpssensor eller mapsensor.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
paltodlarn
27 december 2009 · 527 Inlägg

Vad jag kan komma ihåg så är det bara abs-lampan som lyser och det har ju inte så mycket med saken att göra tongue Går det att kolla om det är något fel med tps-sensorn eller mapsensorn?

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
B-Body GM B-Body Nörd
27 december 2009 · 370 Inlägg

hade ungefär samma problem med min förra sommaren då pendlade tomgången upp och ner och sen la den av,  jag lämnade in bilen så att dom felsökte med dator och dom komfram till att det va lambdasonden som var trasig,  sen bytte jag den och sen har den gått bra.   Kan vara EGR-ventilen som krånglar.    :Annars kan du fråga på www.caprice.se  om du inte redan är medlem där big_smile

Senast redigerat av theBIGburner (27 december 2009)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
paltodlarn
27 december 2009 · 527 Inlägg

Okej då ska jag kolla lite på det, fast min bil tvärdör bara den pendlar inte på tomgången eller nåt sånt.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Moparboy440
27 december 2009 · 4 682 Inlägg

Blinka ut felkoder till att börja med : http://www.coloradok5.com/forums/showth … p?t=240425

paltodlarn
30 december 2009 · 527 Inlägg

Då blir det nog inte så svårt att hitta felet om det går att kolla felkoder smile Fast var sitter den där ALDL kontakten någonstans?

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
paltodlarn
22 januari 2010 · 527 Inlägg

Tänkte uppdatera lite, har provat köra felkoder men det gav inte så mycket så tänkte kolla det där med tps och mapsensor. Är det någon som vet nåt sätt att kontrollera dom?

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang