3403
Sök

Oljetrycks problem audi 100

Defloratör.
641 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Har en audi 100 c4 med 2.8bajs v6a

Det är så att oljetrycket sviktar och tryckmätaren och oljevakten spökar.

Efter lite laborerande med givarna har jag kunnat konstatera att det inte är där problemet sitter.
När man startar bilen så har den bra oljetryck men vart efter man kör så sjunker oljetrycket. MEN oljetrycks lampan kan tändas fast märtaren visar 2bar.

Jag har provat byta till tjockare olja och jag har bytt oljefilter.

Nån som har några ideer? känns ju som att om det skulle vara pumpen så skulle oljetrycket avta helt vilket det inte gör.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 februari 2010
Vad ligger oljetrycket på vid körning? Inte för att mätaren alltid är så tillförlitlig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Defloratör.
641 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Det kan bero helt på vilken tid på dygnet det är typ. nä men ibland visar den 5 bar ibland visar den 0 och ibland 2
detta alltså med varm motor.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 februari 2010
nitrox skrev:
Det kan bero helt på vilken tid på dygnet det är typ. nä men ibland visar den 5 bar ibland visar den 0 och ibland 2
detta alltså med varm motor.

Okay, det är ju inte bra. Får du något missljud när trycket faller?
Kan mycket väl vara en givare som svammlar, du bör nog kolla med en annan extern mätare för säkerhets skull.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Defloratör.
641 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
nä får aldrig missljud. men varför skriker oljetrycks vakten som har en sepparat givare?

Sök