Toyota Yaris - 05, dör efter 3 sek

toring
20 januari 2010 · 9 Inlägg

Tog in bilen i garaget för 7 dagarsedan för att den skulle tinaupp. Starta bilen efter 6 dagar den tänden och gick några varv (2-3 sek), och sedan slocknade den,  vid nästa försök (1 minut efter det första) tände den överhuvudtagen inte. Väntade en dag och samma sak upprepade sig (går i 1-2 sek slocknar och tänder inte alls efter det). Vad kan det vara för fel?

Senast redigerat av toring (20 januari 2010)

AudiFille
20 januari 2010 · 42 Inlägg

Det kan inte vara batteriet som är lite trött? Kan ha kommit vatten mellan polerna på batteriet, gör rent och sätt dit en laddare.

Mvh Philip

toring
20 januari 2010 · 9 Inlägg

Batteriet är det nog inte för startmotorn snurrar villigt och bra, tacksam för mera tips

AudiFille
20 januari 2010 · 42 Inlägg

Aha, trodde att den var lite trött. Eftersom den gick i 2 sekunder innan den var död. En misstolkning:) Då har jag inte nån större aning vad det kan vara. Hoppas du får ett vettigt svar snabbt!

Louksor
20 januari 2010 · 1 915 Inlägg

Fixa din rubrik så slipper tråden låsas.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Går motorn runt som den ska ?
Finns det bra gnista på alla tändstift ?

Den gick bra innan du ställde in den i värmen ?

Senast redigerat av Louksor (20 januari 2010)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
toring
20 januari 2010 · 9 Inlägg

Motorn går runt som den skall.
Har ej kollat gnistan, antog att den finns, eftersom den går rent de 2 - 3 sek som den går.
Den gick utmärkt när den stod utomhus.

Louksor
20 januari 2010 · 1 915 Inlägg

Finns det bensin i tanken ? smile

Kommer det fram tillräckligt med bensin till motorn ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
toring
20 januari 2010 · 9 Inlägg

Nytankad
har ej kollat om bensin kommer fram. Hur kollar man enklast att bensin kommer fram?

engolf
20 januari 2010 · 3 235 Inlägg

Lyser någon lampa på instrumentpanelet?
Verkar vara något med elektroniken, kanske startspärr?

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
20 januari 2010 · 718 Inlägg

Startspärren som gått in kanske!

toring
21 januari 2010 · 9 Inlägg

dieselknackare skrev:
Startspärren som gått in kanske!

Hur fungerar startspärren? (vad är det som gör att den bryter?). Man undrar om det verkligen är den, för när man startar första gången så tänder den och går runt några varv men vid andra gångens försök så tänder den bara sporadiskt.

engolf
21 januari 2010 · 3 235 Inlägg

Försök med den andra nyckeln.

Yaris
15 februari 2010 · 1 Inlägg

Jag har precis köpt en toyota yaris -03. Har haft den i 2 dagar och nu ikväll när jag skulle stänga av den efter att jag parkerat så började motorn "rusa" i intervaller, från normal tomgång på ca 700 varv till nånstans runt 2000 varv i 1-sekundsintervaller. Jag hade bara kört i max 5 minuter så motorn var ju fortfarande kall. är det tomgångsmotorn eller något annat läskigt som började spöka tro? eller är det inget att oroa sig över? Inga fel på den annars, startar och går jämnt å fint i övrigt. Mycket tacksam för svar.

Fredrik901
15 februari 2010 · 10 Inlägg

elfel? Bryter för någon anledning? tongue Ingen aning.

Audi coupé 2.3E "Lillebror" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang