4022
Sök

kokande opel vectra

8 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
varför kokar min opel? kylarvattnet försvinner men den läcker inte på något ställe, finns ej nån termostat i den. jag behöver er hjälp.... några förslag om man kan köpa bra billiga nya delar oxå vore snällt

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
28 september 2006
toppen antalgligen, min polares gjorde likadant häromdagen och när vi kolla. jo visst. toppen blåst...

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

8 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
e den lätt att byta?

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
28 september 2006
njaa kan jag väl inte påstå, de beror ju helt på exakt vad som gått sönder men lämna in bilen på en felsökning de brukar kosta 500 kr på opel.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

151 Inlägg
30 september 2006
Troligen blåst topplockspackning. Kan såklart orsakas av att toppen ej är plan (kan mätas efter demontering). Kolla om det luktar avgaser i expansionskärlet! Gör det det kan du börja riva av toppen direkt...... Samma sak om oljestickan är beige och gäggig..... Men innan du river; ta ett kompprov! Så får du en hum om ventilerna är täta. Om inte så bör du passa på att få slipat dessa. Om nu bilen är värd att lägga dessa pengar på. Det jag nämner är inte billigt.....
Mvh Mats S

VVS-Montör
231 Inlägg
30 september 2006
msjoholm skrev:
Troligen blåst topplockspackning. Kan såklart orsakas av att toppen ej är plan (kan mätas efter demontering). Kolla om det luktar avgaser i expansionskärlet! Gör det det kan du börja riva av toppen direkt...... Samma sak om oljestickan är beige och gäggig..... Men innan du river; ta ett kompprov! Så får du en hum om ventilerna är täta. Om inte så bör du passa på att få slipat dessa. Om nu bilen är värd att lägga dessa pengar på. Det jag nämner är inte billigt.....
Mvh Mats S

Finns annan topp på skroten...lite billigare och enklare och byta...Följ råden som står ovan...
Vad är det för en motor? 8v-16V-24V Men se då till att du inte tar en som har gått mer än din... tänkte mest på ventiltätningarna... fråga gärna efter en lite starkre packning... hoppas det löser sig! MVH Kalle

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9

8 Inlägg
30 september 2006
Trådstartare
tack för alla goda råd...

1 639 Inlägg
30 september 2006
Byta blockpackning och plana toppen på verkstad, runt 10k lär det minst gå på...
Är den sprucken så är det bara att byta den, då blir det ännu dyrare.
Gör det själv eller leta reda på nån kunnig polare.
Senast redigerat av mrcelica (30 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Sök