4097
Sök

Kan det vara slavcylindern??

72 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
För 2 veckor sedan så la min kopling tvärt av den funkade inte alls fast. sen när jag luftade hydraliken så funkade den dugligt jag kan växla och så men de kan va lite trögt och när den är i dragläge så hackar den frammåt.

de sägs att jag måste plocka ner växellådan byta slavcylinder och kopling men sen så har jag hört att man måste ha något special verktyg för saabs växellådor är de sant?

Kommer bli intresant att plocka ner dehär för första gången:P

3 295 Inlägg
21 september 2006
du måste ha bort v-lådan iaf.. koppling kan ju vara bra att byta ifall det har kommit bromsvätska på den (Det är bromsvätska i kopplingscylindern) va jag vet så dehövs det inga special verktyg för plocka ner en låda på en saab 9-5. . för jag antar att det är den du ska plocka på eller??

72 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
aja bara börja plocka då:P ja de är lådan jag menar..
men de vore trevligt att vara nogulunda säker på att de är de som är felet så man inte river allt i onödan.

Någon som vet ungefär hur lång tid de tar att plocka ner och ihop det om man hinner de på en helg?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 september 2006
Hej, ja det går på en helg om du har vettige verktyg o verkstad o inte ägnar för mkt av tiden med att dricka pilsner:P

Sök