Silverfärgad Golf 4 såld till bilskojjare I göteborg

DasAuto
23 februari 2010 · 2 751 Inlägg

Där har man fördelen att handla med en återförsäljare smile Om man inte är så bra på att göra affärer. Hur fan kunde du ge han bilen utan att ha mottagit alla pengar :S Förstår verkligen inte detta.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Krigge
23 februari 2010 · 27 Inlägg

Han skulle betala 15000kr till förutom dem 5000kr alltså 20000kr totalt. Jag har inte skickat in papprena.Dessutom har tjejen  jagat han med bilen men han har lyckats rymma..Bilen är polisanmäld stulen då han ej lämnat tillbaka den trots uppmaningar

lill_sankan
23 februari 2010 · 346 Inlägg

Har du papper på att han skulle betala 15.000:- till?

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!
criller Aktiv Medlem
23 februari 2010 · 1 303 Inlägg

andreasgustavsson skrev:

KHRacing skrev:

criller skrev:
Vilka idioter det finns..vadå va tror han att han kan åka runt med en bil som kommer bli anmäld stulen när han inte betalar eller tongue killen har nog sålt den i delar eller kört den till ett annat land annars är han ju dum i huvudet.

Så jävla taskigt mot dig..va va bilen värd? vad skulle du sälja den för?

Men som sagt skulle alldrig gå med på det..inga pengar ingen bil.

Edit: håller koll i Jönköping

Säljaren har skrivit över bilen och mottagit 5000kr,,, bilen är INTE stulen & kan INTE anmälas stulen då säljaren frivilligt lämnat ifrån sig nycklarna - När skall folk fatta detta ?

+1

Jävligt sant..MEN han har inte bytt ägare som sagt så den borde anses som stulen eller?

Mvh Christian
patrikke
23 februari 2010 · 1 749 Inlägg

Bilen är ej till fullo betald, ägaren väntar på pengar och har inte skickat in papper, visst kan man väl tycka att bilen är stulen då?

Senast redigerat av patrikke (23 februari 2010)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Krigge
23 februari 2010 · 27 Inlägg

jag har papper på att han skall betala 15000kr till.Jo jag vet hur idiotiskt det var av mig att lämna bort bilen innan full betalning.Men man e la blåögd.Synd bara att sådana idioter förstör det för dem som verkligen är ärliga

Martin 9-3 Fisketokig
23 februari 2010 · 2 997 Inlägg

Gång efter gång kommer dessa trådar upp.

Bilen ska inte byta ägare förrän båda parter är överens om köpesumman och hela summan är i hamn.

Folk kan mörda för en femma om det kniper. Lita inte på någon du inte känner.

Högskolorna är gratis i Sverige, det finns flera ekomomiprogram att ansöka till.
Ta inte privatlektioner á 15.000 kulor. De ger dig kunskap till framtiden men inga fina diplom att hänga på väggen...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Busgrabb Rejsa ?
23 februari 2010 · 2 959 Inlägg

gamlingen skrev:

Busgrabb skrev:
Ni kanske missat detta men han har inte skickat in ägarbyteshandlingen.

Är ju visserligen lite dumt med tanke på att alla p-böter som kan komma att rulla in, för dom kommer till bilägaren.

Nja men dom blir väl ogitliga om bilen är anmäld stulen...

Autotech
BMW 335D (2008)
Jockefors
23 februari 2010 · 961 Inlägg

en fördel med böter är väl att dom hittat bilen iaf ?? eller har ja fel ?

Pure DieselPower
KHRacing
23 februari 2010 ·

criller skrev:
Jävligt sant..MEN han har inte bytt ägare som sagt så den borde anses som stulen eller?

Bilen är inte stulen, den är bara inte till fullo betalt, så enkelt sagt är det "nya ägaren" som är den rättfärdiga ägaren trots att han ej fullföljt avtalet till 100%

Gamla ägaren har ju gjort sig skylduig till kont´raktsbrott (egentligen) då de kommit överens om att skicka in papprena o han ej gjort det :-)

Smajly
23 februari 2010 · 3 059 Inlägg

KHRacing skrev:

criller skrev:
Jävligt sant..MEN han har inte bytt ägare som sagt så den borde anses som stulen eller?

Bilen är inte stulen, den är bara inte till fullo betalt, så enkelt sagt är det "nya ägaren" som är den rättfärdiga ägaren trots att han ej fullföljt avtalet till 100%

Gamla ägaren har ju gjort sig skylduig till kont´raktsbrott (egentligen) då de kommit överens om att skicka in papprena o han ej gjort det :-)

Låter vettigt.. men då borde även den "nya" ägaren bli skyldig till kontraktsbrott eftersom denna ej fullföljt sin del av konytraktet och betalt. Så båda borde bli bovar i ärendet.

Krigge
25 februari 2010 · 27 Inlägg

Kontraktsbrott? Överenskommet var att vi skulle skicka in papprena när bilen var betald.Men Han ville så gärna att jag skulle göra det direkt.

KHRacing
25 februari 2010 ·

Krigge skrev:
Kontraktsbrott? Överenskommet var att vi skulle skicka in papprena när bilen var betald.Men Han ville så gärna att jag skulle göra det direkt.

Det nämner du inget alls om här i din text somjag quotat här under:

, jag förutsatte att du även hade skickat in papprena & jag tvivlar inte på att många fler okså trott detta.

Krigge skrev:
Tjenare grabbar.
Visst fan e man dum. Skulle sälja tjejens golf 4 i november.Fick en intresserad snubbe som ville ha den.
Han kom o titta på bilen. Han sa att han  skulle ha den. Han betala 5000kr i handpenning och tog bilen.Han ville dessutom att jag skulle skicka in papprena.Han sa då att han kommer nästa vecka o betalar resten av köpesumman men han vill bara lämna in bilen på verkstad och serva den direkt så han kan köra med den.Eftersom jag hade kollat hans körkort och skrivit ner hans "såkallade adress" så släppte jag bilen.Detta var då i början av november.Har jagat killen sedan dess som har gömt sig undan så gott det går.Har polisanmält detta i början av december men ingen bil än. Adressen han stod skriven på är ett till ett hus som han sålt och ej adressändrat från. Killen som köpt huset står med massa problem eftersom bilskojjaren fortfarande står skriven där.>Går fan inte få tag på killen.

Rayya
25 februari 2010 · 876 Inlägg

orka ...


hoppas du hittar den.

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Mortalis VW-nörd?
25 februari 2010 · 4 332 Inlägg

Kanske TS bör redigera sitt första inlägg så att det blir färre missförstånd så inte tråden börjar spåra ur i onödan smile
Svårt å hålla koll iaf när reg numret är borttaget nu dock..

Krigge
27 februari 2010 · 27 Inlägg

Azf 869

Krigge
7 mars 2010 · 27 Inlägg

Har nu hittat bilen.Fick tips igår av en snubbe vars parkering den stod på.Har hämtat den och ska börja städa rent den idag då hittar jag en hel drös psyk mediciner.Receptbelagda i hans namn och massa andra jävla mysko papper som polisen nog vill se.Ska lämna in dem till polisen idag.Sen ringer killen mig helt plötsligt och börjar hota mig att jag inte vet vem jag har o göra med och att han ska döda mig.ORKA .Hur blåsta e folk egentligen.Han jobbar tydligen eller har o göra med city bilvård i göteborg då all den jävelns post var vidare sänd dit.Va finns det för jävla folk egentligen.Dessutom e bilen krockad...ORKA

Krigge
7 mars 2010 · 27 Inlägg

Hittade massa regbevis papper på andra bilar har lurat till sig.Har ringt runt vissa vars namn dök upp och han inte gjort detta första o sista gången.En hel del folk har haft samma problem

zedthepunk Rocknroller
7 mars 2010 · 296 Inlägg

Sånna personer som han borde ju för fan skjutas jävla svin och det värsta är att det va DU som fick fråga runt om bilen och till slut fick tillbaka den och inte Polisen men dom jobbar ju inte direkt röven av sig. men bra att du hitta den till slut och hoppas snuten gör nåt mot idioten som snodde bilen från dej

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang