Brukar du sparka bort snömodd på andras bilar?

dstr
6 mars 2010 · 146 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:
och han fick en likadan tillbaka i guess? :rolleyes:

Nej, jag hade min ettåriga dotter med i bilen och mamma i telefon. Mamma fick vänta, och lyssna, medan jag ifrågasatte vad i helvete han höll på med och förklarade att han skulle ge fan i det där.

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 mars 2010 · 10 427 Inlägg

Petade bort lite snömodd/is med foten på en kollegas/pendlingspartners bil idag,
men inget man gör "normalt" tongue

JonR
6 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Absolut inget man skulle göra på andras bilar, men måste ju erkänna att det är väldigt frestande när man ser en sån där megaklump sittandes bakom framhjulen på vilken bil som helst att bara gå fram o peta till den så den ramlar av!smile Men givetvis gör man det ju inte på grund av att det inte är min bil!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
6 mars 2010 · 661 Inlägg

DusanMandick skrev:
nej ja rör inte andras bilar, o hade någon sparkat på min bil hade ja gjort en redig jackie chan roundhouse spark på honom

HAHAH jag hade nog gjort en "trinity" matrix spark i ansiktet på dem då kontrar jag med.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Danne_V6
6 mars 2010 · 15 Inlägg

Rille0 skrev:
Brukar gö det på mina egna bilar, samt kundbilar innan jag kör in dom i verkstan, men tar inte i o drar rätt på lacken med stålhättan utan bara "petar" bort skiten med sulan.

Jag gör likadant, man petar mest loss det som sitter löst och "sparkar" inte på det man ser sitter fast i form av is tex, mest för att slippa en massa snö på verkstan.

VLN denkz
6 mars 2010 · 323 Inlägg

Jag tkr det är kul att sparka loss detta av någon anledning. Gör det inte på andras bilar även om jag är bra frestad ibland big_smile . På min egna bil sparkar jag inte bort det , det vågar jag inte. Men jobbilen är kul o sparka på ! wink

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
LasseMan underordnad allfixare
7 mars 2010 · 696 Inlägg

Strongman skrev:
Min granne ville vara hygglig och sparka bort min is från hjulhuset.
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

du lämnade alltså in bilen för montering av stänklapp?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Woojen
7 mars 2010 · 1 101 Inlägg

Finns det alltså risk att folk sparka på bilen för man samlar snö? yikes

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
T16_AeRo
7 mars 2010 · 712 Inlägg

Haha.. tvångstankar..?

Cupra_
7 mars 2010 ·

Woojen skrev:
Finns det alltså risk att folk sparka på bilen för man samlar snö? yikes

Uppenbarligen.. sad Finns ju idio.. jag menar folk till allt:P Bäst du sparkar bort det själv innan någon dåre får för sig att gå loss på din bil.. Personligen hade jag blivit galen om någon gjort det på min bil. Visst, jag gör det själv på min egna bil men andras prylar rör man bara inte..

KimVsWorld Mästare
7 mars 2010 · 2 947 Inlägg

LasseMan skrev:

Strongman skrev:
Min granne ville vara hygglig och sparka bort min is från hjulhuset.
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

du lämnade alltså in bilen för montering av stänklapp?

lol

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
7 mars 2010 · 1 903 Inlägg

LasseMan skrev:

Strongman skrev:
Min granne ville vara hygglig och sparka bort min is från hjulhuset.
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

du lämnade alltså in bilen för montering av stänklapp?

hade jag med gjort ifall det inte var jag som skulle betala? varför göra sig besvär med att montera själv när det är hans klumpiga granne i de här fallet som ska stå för kostnaden? tongue

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Aerocombi Xenoholic
7 mars 2010 · 2 559 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:

LasseMan skrev:

Strongman skrev:
Min granne ville vara hygglig och sparka bort min is från hjulhuset.
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

du lämnade alltså in bilen för montering av stänklapp?

hade jag med gjort ifall det inte var jag som skulle betala? varför göra sig besvär med att montera själv när det är hans klumpiga granne i de här fallet som ska stå för kostnaden? tongue

MVH

+1 wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
twin_cam Smålänning
7 mars 2010 · 7 877 Inlägg

Brukar använda spett, spade eller snöskyffel... För dom brukar sitta HÅRT när man ignorerat dom ett tag och bara kört och kört i minusgrader tongue

Men på andras bilar sparkar jag inte bort dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
7 mars 2010 · 1 898 Inlägg

Aldrig att jag skulle röra någon annans bil, som jag inte ens känner, det gör man bara inte.

Brukar själv ta vinkelkapen för att få bort snö/is på min bil.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
LasseMan underordnad allfixare
9 mars 2010 · 696 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:

LasseMan skrev:

Strongman skrev:
Min granne ville vara hygglig och sparka bort min is från hjulhuset.
Min stänklapp rök med. Han fick köpa splitter ny för 270kr + montering 178kr. Dyr spark.

du lämnade alltså in bilen för montering av stänklapp?

hade jag med gjort ifall det inte var jag som skulle betala? varför göra sig besvär med att montera själv när det är hans klumpiga granne i de här fallet som ska stå för kostnaden? tongue

MVH

hade det varit nån jag känner så hade jag monterat stänklappen själv. tycker det känns som att man bara jävlas när man låter dom göra monteringen. eller så har man tummen mitt i handen.

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang