var montera oljetrycksgivare (vw golf gti)?

cheba
24 augusti 2006 · 96 Inlägg

undrar om någon vet var man kopplar in givaren till en oljetrycksmätare. motorn är en 2.0 8v (motorkod ADY) som sitter i min GTI -95a. men motorerna är ju rätt lika, så det kanske är samma ställe som t.ex. 1.8 motorerna? hursomhelst vill jag ha kvar standard oljetryckslampan.

måste man ha ett t-stycke till lampans givare eller finns det redan ett lämpligt ställe för mätarens givare? och var sitter lampans givare?

Volkswagen Polo R WRC "Nr. 1105" (2014)
The_Dude
24 augusti 2006 · 550 Inlägg

Oljetrycks kontakterna sitter på oljefilter hållaren

cheba
24 augusti 2006 · 96 Inlägg

The_Dude skrev:
Oljetrycks kontakterna sitter på oljefilter hållaren

tack för det, det var som jag anade smile jag såg att det finns 3 hål på ovansidan av oljefilterhållaren. i 2 av dem sitter det givare som jag tror är för oljetryckslampan och färddatorns oljetempmätare. i det sista hålet sitter det en plugg som går att skruva ut. kan man montera givaren i det extra hålet, så man slipper använda t-stycke?

edit: och vet nån vad det är för gängor? om man behöver en adapter för att montera givaren.

Senast redigerat av cheba (24 augusti 2006)

Volkswagen Polo R WRC "Nr. 1105" (2014)
cheba
29 augusti 2006 · 96 Inlägg

en bild för att förklara vad jag menar. ovanpå oljefilterhållaren sitter ju 2 givare och ett extra hål med en skuvad plugg. kan man ta bort pluggen och sätta givaren dit? se bild

http://vwgolf.se/files/thumbs/t_filterhllare2_195.jpg

Volkswagen Polo R WRC "Nr. 1105" (2014)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
29 augusti 2006 · 3 180 Inlägg

så har jag gjort på audin, funkar klockrent

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
cheba
29 augusti 2006 · 96 Inlägg

NITROUS skrev:
så har jag gjort på audin, funkar klockrent

tack så mycket för den infon smile var fundersam på om det där är rätt ställe att sätta den på. men det ser väl rätt så lika ut på audin? så det ska väl funka. smile

undrar dock om man behöver någon gängadapter...men det får man se sen, har inte köpt någon mätare än. men det kanske är en standardgänga på givarna oberoende av fabrikat?

Senast redigerat av cheba (29 augusti 2006)

Volkswagen Polo R WRC "Nr. 1105" (2014)
Janken Driver
17 juli 2007 · 2 111 Inlägg

Någon som installerat oljetrycksmätare på en corrado G60 motor ?...kikade lite idag men gav upp. så hjälp uppskattas! smile

mvh janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
18 juli 2007 · 2 111 Inlägg

ingen?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
jocke_gronberg
19 mars 2010 · 4 586 Inlägg

Vart har ni köpt givare samt mätare till oljetryck?. Har själv en audi 80 2.0 -95 och det borde vara samma gänga som på mk3

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang